برگزیده ها
حوادث دریایی با فرهنگ‌سازی و باور به ایمنی کاهش می‌یابد

مازندمجلس: مدیر دفتر ایمنی،کیفیت و محیط زیست کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: قوانین و مقررات از حوادث دریایی جلوگیری نمی کنند بلکه اجرای قوانین از سوی نیروی انسانی ایمنی دریایی را افزایش می دهد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اصغر محمود پور در نخستین همایش ایمنی در حمل و نقل دریایی با بیان اینکه ایمنی در حوزه دریا باید همواره و از سوی نیروی انسانی مدنظر باشد، اظهار داشت: باید فرض را بر این گذاشت که حوادث در دریا حتما اتفاق می‌افتد، بنابراین قوانین و مقررات از حوادث دریایی جلوگیری نمی‌کنند، بلکه اجرای قوانین از سوی نیروی انسانی ایمنی دریایی را افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که ایمنی دریایی به یک باور تبدیل نشود، نمی توان انتظار کاهش و کنترل سوانح را داشت، افزود: هر چند ارتقاء قوانین بین المللی و مقررات جدید به همراه توسعه تکنولوژی کاهش سوانح را در پی داشته است، اما همچنان مهمترین عامل در کاهش سوانح دریایی فرهنگ سازی و آموزش کیفی نیروی انسانی است.
به گفته  محمودپور طبق آمار بیشترین سوانح دریایی به دلیل قصور و اشتباه انسانی است.

وی در این باره تصریح کرد: فرهنگ ایمنی دریایی قوی و آموزش آن به پرسنلی که ارزش ایمنی در روند فعالیت خود را درک کرده باشند، می تواند، زمینه ساز کاهش سوانح دریایی باشد.

ب

دریایی ایمنی سوانح انسانی قوانین نیروی حوادث آموزش فرهنگ مقررات اینکه کشتیرانی