برگزیده ها
برخی با شگرد «پوپولیسم هوشمند» به دنبال تخدیر افکار عمومی هستند/اولویت کنونی کشور مسائل فرعی و دست چندم نیست

مازندمجلس: نماینده مردم محلات در مجلس گفت: ابزار یک عده‌ استفاده از یک نوع پوپولیسم پیچیده،‌ مدرن و هوشمند است که در اتاق‌های فکر اساسنامه‌هایی بر محوریت ایجاد انحراف در ذهن مردم برنامه‌ریزی و پیاده‌نظام آنها در میدان اینها را اجرایی می‌کنند.

مازندمجلس:حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به عملکرد برخی رسانه‌های دولتی مبنی بر برجسته‌سازی مسائل فرعی و جلوه‌دادن آن‌ها به عنوان مسائل اصلی جامعه اظهار داشت: عده‌ای به دنبال مشغول‌سازی ذهن مردم به مسائل حاشیه‌ای هستند.

وی افزود: آنها این عملکرد را در پیش گرفتند تا مردم از مسائل اساسی غفلت کنند، به عبارت روشن‌تر عده‌ای به عنوان تخدیر افکار عمومی هستند.

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: ابزار این عده استفاده از یک نوع پوپولیسم پیچیده،‌ مدرن و هوشمند است که در اتاق‌های فکر اینها اساسنامه‌هایی بر محوریت ایجاد انحراف در ذهن مردم برنامه‌ریزی  و پیاده‌نظام آنها در میدان اینها را اجرایی می‌کنند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: ریختن آتش سنگین روی افکار عمومی برای اینکه اذهان متوجه واقعیت نشود یکی دیگر از شگرد این گروه است. یعنی همچنان اخبار دست‌چندم و فرعی برجسته و پررنگ می‌شود که مردم تشخیص نمی‌دهند اکنون اولویت مسائل و موضوعات کشور کدام است.

سلیمی ادامه داد: اولویت‌سازی برای ذهن جوانان یکی دیگر از شگردهای این افراد است. همچنین یکی دیگر از شگردهای آنها این است که احساسات جوانان را تحریک کنند و این به نوعی یکی از ابزارهای آنان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: شوالیه‌های آنان در پشت هستند و پیاده‌نظام های آنان در جلو قرار دارند و می‌خواهند با هر کیفیت با استفاده از زر و زور با تزویر که همان ایجاد انحرافات و حاشیه‌سازی است سعی در گفتمان‌سازی غیرواقعی و کاذب در جامعه هستند. یعنی درواقع گفتمان‌سازی کاذب هم یکی دیگر از روش‌های آنها برای این مساله است.

مسائل سلیمی عنوان عمومی افکار گفتمان‌سازی استفاده مجلس اینها شگردهای عده‌ای جوانان ایجاد پیاده‌نظام محلات هوشمند پوپولیسم گفت‌وگو دنبال تخدیر عملکرد نماینده اولویت جامعه