برگزیده ها
تسریع در تخصیص اعتبارات صندوق بیمه کشاورزی برای تسریع در پرداخت غرامت باغات خسارت دیده

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس طی نامه‌ای به رئیس جمهور تسریع در تخصیص اعتبارات صندوق بیمه کشاورزی جهت تسریع در پرداخت غرامت باغات خسارت دیده بیمه شده، شد.

مازندمجلس:، علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر و سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار تسریع در تخصیص اعتبارات صندوق بیمه کشاورزی جهت تسریع در پرداخت غرامت باغات خسارت دیده بیمه شده، شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

سلام علیکم

احتراماً به استحضار می‌رساند در پیی افت شدید دما و وقوع سرمازدگی، یخبندان، برف و تگرگ در اواخر فروردین ماه سال جاری در اغلب استان‌های کشور، خسارت‌های وسیعی به زیر بخش‌های مختلف بخش کشاورزی وارد شده است، به طوریکه براساس بررسی و برآوردهای اولیه این خسارت در بالغ بر 22 استان کشور به حدود 80 هزار میلیارد ریال می‌رسد.، حدود 90 درصد خسارت مذکور به باغات و محصولات باغی وارد شده است، که حدود 20 تا 25 درصد آنها بیمه بوده و مابقی فاقد بیمه کشاورزی می‌باشند.

در استان مازندران به عنوان یکی از استان‌های قطب تولید محصولات باغی، خسارت مذکور به حدود 810 میلیارد ریال برآورد شده است. که یقیناً "اثرات بسیار گسترده‌ای بر درآمد و معیشت خانوارهای باغدار تحمیل و بر ناپایداری تولید و معیشت این عزیزان خواهد افزود. لذا استدعا دارد دستور فرمایی بویژه با تأکید بر استفاده از ظرفیت قانونی بند (م) ماده 28 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) و به منظور احیاء و تولید و جبران بخشی از خسارتهای وارده، نسبت به طرح و موافقت با تصویب پیشنهادات ذیل در هیأت محترم وزیران با تأمین منابع از محل ماده (10)" قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و یا ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور اقدام لازم مبذول فرمایند.

ـ تأمین بار مالی ناشی از امهال بازپرداخت تسهیلات بهره برداران خسارت دیده به مدت سه‌سال شامل بخشودگی سود وام سررسید شده و پس از آن.

ـ تأمین مبلغ 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره جهت جبران بخشی از هزینه‌های بازسازی و احیاء اراضی باغی آسیب دیده.

ـ تسریع در تخصیص اعتبارات صندوق بیمه کشاورزی جهت تسریع در پرداخت غرامت باغات خسارت دیده بیمه شده.

خسارت تسریع کشاورزی قانون باغات غرامت میلیارد تولید پرداخت تأمین تخصیص اعتبارات صندوق تسهیلات تنظیم احیاء معیشت مقررات جبران استان‌های جمهور نامه‌ای خواستار شاعری مذکور استان محصولات