برگزیده ها
علاج بحران آب به‌گونه‌ای باشد که به کشاورزان صدمه نخورد

مازندمجلس: علی لاریجانی گفت: برای علاج بحران آب باید به‌گونه‌ای فکر کرد که به کشاورزان صدمه ای وارد نشود و جلوگیری از مهاجرت ها و تهیه آب آشامیدنی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

مازندمجلس: به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با روسای کارگروه های 15 گانه مرکز نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان مجلس در همه ادوار سرمایه کشور هستند و در گذشته نشست های نمایندگان ادوار برگزار می شد که البته مستمر نبود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آیین نامه مجلس، مرکز نمایندگان ادوار مصوب شده است، بیان کرد: در این مرکز نیازهای نمایندگان پیگیری و از ظرفیت فکری آنها استفاده می شود.

* برای علاج بحران آب باید فکری کرد تا به کشاورزان صدمه ای وارد نشود

وی با بیان اینکه کشور با چالش های متعدد و مهمی روبرو است، افزود: برخی از این چالش ها مزمن شده و اگر علاج نشود، ممکن است مشکل ساز شوند. به عنوان مثال درخصوص مسئله آب، کارهایی شده اما برای علاج آن باید به گونه ای فکر کرد که به کشاورزان صدمه ای وارد نشود و جلوگیری از مهاجرت ها و تهیه آب آشامیدنی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

لاریجانی با بیان اینکه وسیع شدن دولت سبب شده تا بخش عمده بودجه جاری کشور به این حوزه اختصاص یابد، ادامه داد: بانک ها نیز مشکل ساز شده اند که البته مقدار زیادی از مشکلات فعلی کشور به مدیریت ها بازمی گردد.

* صادرات کشور راه اندازی نشود،مشکلات حل نمی شود

رئیس قوه مقننه کشور با تاکید بر لزوم واگذاری پروژه های نیمه کاره عمرانی به بخش خصوصی گفت: تا صادرات کشور راه اندازی نشود،مشکلات حل نمی شود که البته در بودجه برای این موضوع مشوق هایی درنظرگرفته شده است. همچنین آسیب های اجتماعی مشکلاتی ایجاد کرده که حتی مقام معظم رهبری نیز در این زمینه جلساتی را برگزار می کند.

وی با بیان اینکه فعال سازی بخش اقتصادی دیپلماسی را در گذشته نداشتیم،اظهار داشت: باید در این حوزه سازوکاری تعیین شود و صرف تعیین فردی در این زمینه مشکلی را حل نمی کند. برای فعال شدن دیپلماسی در حوزه اقتصادی باید با کمک برخی صاحب نظران مدلی طراحی شود.

* کنکور و نحوه ارتباط دانشگاه با بخش های تولیدی ازمشکلات مهم آموزش عالی است

لاریجانی با اشاره به مشکل صندوق های بازنشستگی بیان کرد: نمایندگان ادوار باید بنا بر سوابقی که دارند در زمینه مشکلات موجود کمک های خود را ارائه کنند تا باری از دوش ملت برداشته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی به مشکلات حوزه آموزش عالی اشاره کرد و گفت: کنکور و نحوه ارتباط دانشگاه با بخش های تولیدی از جمله مشکلات مهم آموزش عالی است که تا رابطه دانشگاه ها با بخش های عملی اصلاح نشود، شاهد تحول نخواهیم بود.

* نمایندگان ادوار به مسائل اصلی کشور متمرکز شوند

وی با بیان اینکه پیشنهاد من به مرکز نمایندگان ادوار این است که اولویت هایی را تعیین و به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد بدهند، افزود: هر کارگروهی اولویت خود را تعیین کند و براساس آن پیگیری های لازم را انجام و به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

رئیس مجلس در پایان این دیدار که عصر امروز برگزار شد، با تاکید بر اینکه ذهن نمایندگان ادوار باید به مسائل اصلی کشور متمرکز شود،تصریح کرد: حل مسائل کلان و متوسط کشور به در اختیارداشتن اطلاعات فراوانی نیاز ندارد و بیشتر به ابتکار، تفکر و وقت نیاز دارد. همچنین باید مدل هایی طراحی و مشکلات اصلی کشور مرتفع شود.

مجلس نمایندگان