برگزیده ها
دولتمردان صاحب ثروت کارگران را درک نمی‌کنند/ تامین اجتماعی به بهانه بدهی بیمه کارگران ساختمانی را سهمیه‌بندی کرد

مازندمجلس: نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به مشکلات کارگران در حوزه مسکن و بیمه گفت: دولتمردان و تعدادی از نمایندگان که صاحب ثروت و مکنت هستند و یک شب گرسنه نخوابیده‌اند، کارگران را درک نمی‌کنند.

مازندمجلس:نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به فرا رسیدن روز کارگر گفت: ما در قالب فراکسیون کارگری در مجلس تلاش‌های زیادی را برای اتخاذ تصمیم درباره بیمه کارگران ساختمانی، مسکن کارگران و بیمه قالیبافان داشته‌ایم اما متأسفانه مجلس با این تصمیمات ما همراهی نکرده است.

وی با اشاره به طرح مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی گفت: سازمان تأمین اجتماعی به بهانه اینکه دولت بدهی خود به کارگران را پرداخت نمی‌کند، بیمه کارگران ساختمانی را سهمیه‌بندی کرد و کارگران ساختمانی بعضاً 7 سال است که در نوبت بیمه شدن هستند و این درحالی است که50 درصد فوتی کارگران مربوط به کارگران ساختمانی است.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس اظهار داشت: در رابطه با مسکن کارگران نیز ما به وزارت راه و شهرسازی عنوان کردیم که واحدهای مسکن مهری که به فروش نمی‌رسد در اختیار فراکسیون کارگری قرار گیرد تا از طریق خانه‌های کارگر به کارگران داده شود، اما با وجود پیگیری‌هایی که انجام شد اقدامی در این زمینه از سوی دولت و وزارت راه و شهرسازی صورت نگرفته است.

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: ما برای کارگران قدم‌های مثبتی نتوانسته‌ایم برداریم، کارگران مستضعف هستند و امام خمینی(ره) گفته‌اند که به مستضعفان برسید و ما نتوانستیم این موضوع را محقق کنیم.

وی در پایان گفت: دولتمردان و تعدادی از نمایندگان که صاحب ثروت و مکنت هستند و یک شب گرسنه نخوابیده‌اند، کارگران را درک نمی‌کنند.

کارگران ساختمانی مجلس کارگری قاضی‌پور فراکسیون مسکن شهرسازی کارگر وزارت سهمیه‌بندی دولتمردان گفت‌وگو نمی‌کنند اجتماعی بهانه اشاره