برگزیده ها
تامین مالی برای ۲۸ هزار بنگاه تولیدی/ معادن کوچک فعال می‌شوند

مازندمجلس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بنا بود برای 10 هزار واحد کوچک تولیدی 20 هزار میلیارد تومان تامین مالی شود که 28 هزار و 529 واحد از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

مازندمجلس:، رضا رحمانی امروز در وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: سال 97 نامگذاری سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری را فرصتی برای حمایت از تولید کشور فراهم آورده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امسال یکسری پروژه‌های ویژه در راستای تحقق شعار سال تنظیم شده که از جمله آن طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل کالای تجاری کشور است که بخش عمده کار در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و برنامه مفصلی برای آن دیده شده است.

وی با اشاره به تولید پوشاک اظهار داشت: در همه استان‌های کشور برای این صنعت برنامه‌ریزی شده و حمایت از تولید پوشاک و کالای ایرانی به عنوان یک پروژه تعریف شده است و برنامه ریزی خاصی برای آن در سال 97 صورت گرفته است. 

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با اشاره به نوسازی صنایع گفت: همچنین در این زمینه پروژه ویژه‌ای برنامه‌ریزی شده و در حوزه معادن هم امسال سال پرباری برای معادن خواهد بود و از پروژه‌های مهم آن فعال سازی معادن کوچک است. 

رحمانی اظهار داشت: در حوزه صنایع دریایی کارهایی انجام شده و به خصوص در حوزه فرهنگی برای تولید ملی و خرید کالای ایرانی هم پروژه عملیاتی در وزارت صنعت تعریف شده است. 

وی به بحث رونق تولید اشاره کرد و گفت: بنا بود برای 10 هزار واحد کوچک تولیدی 20 هزار میلیارد تومان تامین مالی شود که خوشبختانه بانک‌ها در این زمینه با ما همراه بوده‌اند که تا این لحظه بیش از 28 هزار و 529 واحد از تسهیلات استفاده کرده‌اند و حدود 20 هزار میلیارد هدف گذاری شده به این واحدها تخصیص یافته است. 

رحمانی گفت: در سال گذشته برای 5851 واحد پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 30 هزار میلیارد تومان صادر شد. 

معاون وزیر صنعت بیان داشت: در حوزه پروانه اکتشاف در سال گذشته 98 پروانه اکتشاف صادر شد . 

وی افزود: برق مصرفی مشترکی صنعتی در سال 96 حدود 7.9 افزایش یافته و در حوزه گاز مصرفی 4.5 درصد رشد داشته‌ایم. 

رحمانی اظهار داشت: از اقدامات مهم وزارت صنعت در سال 96 اصلاح ساختارها و بهبود فضای کسب و کار بوده است.

ب

تولید وزارت کالای معاون رحمانی تجارت معادن پروانه اظهار میلیارد پروژه برنامه اشاره حمایت ایرانی یافته گذاری تومان مصرفی گذشته تامین تولیدی اکتشاف صنایع امسال پروژه‌های پوشاک برنامه‌ریزی نوسازی تعریف زمینه