برگزیده ها
رضیان:  ۳۵۰میلیارد تومان تجهیزات رنگریزی نساجی روی زمین مانده است

مازندمجلس: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: با توجه به قیمت بالای ارز قاچاق منسوجات به‌صرفه نیست و مجبور هستند به سمت تولیدات و محصولات داخلی گرایش پیدا کنند.

مازندمجلس: عبدالله رضیان، رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران درخصوص وضعیت صنعت نساجی در کشور، اظهار داشت: در این صنعت بحث تامین مواد اولیه وجود دارد که با توجه به میزان افزایش نرخ ارز نیاز به حمایت بیشتر دارد و مهمترین مانع پیش روی صنعت نساجی به‌روزرسانی تکنولوژی آن است که باید به‌روز شود و کیفیت تولید آن ارتقاء یابد تا مصرف‌کننده به کالایی داخلی گرایش پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به بازسازی صنایع نساجی که زیرساخت آن وجود دارد و تنها نیازمند تجهیز و بازسازی هستند، کمک کنیم، گفت: در نساجی کشور شرایطی را فراهم کنیم تا رونق گذشته ایجاد شود.

کاهش قاچاق محصولات نساجی با افزایش نرخ ارز

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش نرخ دلار علی‌رغم اینکه باعث می‌شود مواد اولیه با قیمت بالایی تامین و با آسیب‌های زیادی مواجه شویم اما به نفع نساجی است، ادامه داد: با توجه به قیمت بالای ارز قاچاق منسوجات به‌صرفه نیست و مجبور هستند به سمت تولیدات و محصولات داخلی گرایش پیدا کنند.

تسهیلات ارزان قیمت در صنعت نساجی پیش‌بینی شود

وی با تاکید بر اینکه باید کیفیت محصولات صنایع نساجی را ارتقاء دهیم، خاطرنشان کرد: برای افزایش کیفیت محصولات واحدهای تولیدی که توسط بخش خصوصی و یا دولتی اداره می‌شوند نیاز داریم تا تسهیلات ارزان قیمت را در این بخش پیش‌بینی کنیم.

سودآوری واحدهای نساجی با ایجاد زنجیره تولید

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید برندهای فعال نساجی‌ استان مازندران باید از صفر تا صد باشد، تصریح کرد: صنایع نساجی اگر بخواهد نخ مورد نیاز خود را از بیرون تامین کند مجددا مشکلاتی به‌وجود می‌آید، این واحدها باید بتوانند پارچه مورد نیاز خود را تولید و توان رنگرزی داشته باشند و تنها محصول نهایی را به بازار عرضه و ارزش افزوده بالاتری برای خود ایجاد کنند.

رضیان اضافه کرد: در حال حاضر صنعت نساجی در استان مازندران بیشتر به شیوه کارمزدی فعالیت می‌کند زیرا کسی که رنگرز است پارچه تولیدی با کیفیت بالا را با قیمت نازلی خریداری می‌کند و نتیجه  و سود نهایی برای این واحد کسب می‌شود.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به شیوه‌ای عمل کنیم تا زنجیره تولید در واحدهای صنعتی ایجاد شود و کالا با قیمت مناسب به بازار عرضه و سود کافی را دریافت کند، اضافه کرد: نساجی مازندران در تولید پارچه مشکلی ندارد اما به‌دلیل اینکه واحد رنگرزی آن فعال نیست به صورت خام تولید می‌کند.

350 میلیارد تجهیزات نساجی مازندران آماده نصب است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در حال حاضر تجهیزات رنگرزی نساجی مازندران خریداری شده اما به‌دلیل برخی مسائل تاکنون نصب نشده‌اند، خاطرنشان کرد: حدود 350میلیارد تومان تجهیزات از گذشته خریداری شده است که با نصب آنها می‌توانند رنگ‌رزی و تنوع تولید داشته باشند، با به‌روزرسانی تکنولوژی صرفه اقتصادی بیشتری نیز ایجاد می‌شود.

رضیان نماینده مجلس نساجی مازندمجلس