برگزیده ها
تخریب ساخت‌وسازها در میانکاله

مازندمجلس: دادستان مرکز مازندران گفت: منطقه میانکاله بهشهر یکی از مناطق بسیار زیبا و بکر در استان است که نباید هیچ‌گونه ساخت‌وسازی در این منطقه صورت گیرد و با کسانی که اقدام به ساخت‌وساز کنند برخورد قانونی می‌شود و دستورات لازم برای تخریب این بناها صادر خواهد شد.

مازندمجلس: سید یونس حسینی‌عالمی از تالاب میانکاله، جزیره آشوراده، مراکز صیادی پرورش ازون برون و سایت تکثیر پرورش ببر و همچنین پره صیادان در منطقه میانکاله بازدید کرد.

وی در این بازدید با بیان اینکه حفظ محیط زیست و احیای آن یکی از ضروریت‌های مازندران محسوب می‌شود، اظهار کرد: وضعیت منابع طبیعی در استان در بحث محیط زیست و شیلات در خطر است که این امر مستلزم نگاه ویژه مسؤولان کشوری و استانی است تا با همفکری، همیاری و نگاه صحیح به محیط زیست بتوانیم در زیباسازی این استان گام موثری برداریم.

دادستان مرکز مازندران در ادامه بازدید کومه‌های صیادی، افزود: منطقه میانکاله بهشهر یکی از مناطق بسیار زیبا و بکر در استان است که نباید هیچ‌گونه ساخت‌وسازی در این منطقه صورت گیرد و با کسانی که اقدام به ساخت‌وساز کنند برخورد قانونی می‌شود و دستورات لازم برای تخریب این بناها صادر خواهد شد.

این مقام قضایی علاوه بر بازدید از نحوه سامان‌دهی دامداری‌ها، نحوه چگونگی خشک شدن تالاب میانکاله و همچنین بازدید از جزیره آشوراده و طرح طبیعت‌گردی، تصریح کرد: یکی از کارهای ما در امر ریاست و منصب انجام وظیفه قانونی برای حفظ منابع طبیعی و احیای حقوق عامه است.

حسینی‌عالمی در ادامه خاطرنشان کرد: از دیگر مواردی که باید به آن توجه داشت استفاده صحیح از منابع طبیعی است که این امر مستلزم فرهنگ‌سازی صحیح در بهره‌مندی از طبیعت  است و این موضوع نیز باید در دستور کار دیگر ارگان‌های مرتبط قرار گیرد تا بتوانیم محیط زیست و منابع طبیعی را به‌درستی حفظ کنیم.

دادستان مازندران میانکاله ساخت و ساز مازندمجلس