برگزیده ها
جزئیات افزایش ۷ درصدی قیمت آب و برق از زبان وزیر نیرو/ افزایش ۵۰۰ تومانی تعرفه آب و برق برای هر نفر

مازندمجلس: وزیر نیرو با اشاره به اینکه سهم هزینه آب و برق نسبت به سایر کالاها در سبد هزینه خانوار شهری پایین است، گفت: افزایش ۷ درصدی قیمت آب و برق اگرچه برای هر نفر ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش قیمت خواهد داشت در پایداری صنعت آب و برق کمک زیادی خواهد کرد.

مازندمجلس:، رضا اردکانیان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در مورد افزایش 7 درصدی تعرفه آب و برق گفت: براساس محاسبات بنده اگرچه 7 درصد به قیمت آب و برق اضافه خواهد شد اما چون 50 درصد مشترکان خانگی برق کمتر از 148 کیلووات ساعت در ماه مصرف می‌کنند و 30 درصد دیگر بین 148 تا 245 کیلووات ساعت مصرف دارند یعنی 80 درصد جمعیت کشور در حد الگوی مصرف هستند.

وی افزود: پس آن اتفاقی که با این افزایش 7 درصدی رخ می‌دهد این است که هر شهروند ایرانی در ماه به طور متوسط 1247 تومان به تعرفه برق او اضافه خواهد شد.

اردکانیان خاطرنشان کرد: مشترکان آب و برق به طور سرجمع 50 درصد مشترکان هر خانواده حدود 700 تومان و 30 درصد مشترکان در هر خانواده حدود 1700 تومان پرداخت می‌کنند.

وزیر نیرو ادامه داد: در مجموع برای هر نفر در آب و برق بین 200 تا 500 تومان افزایش قیمت خواهیم داشت بنابراین همین قیمت کوچک هم می‌تواند در پایداری صنعت آب و برق کمک کند.

افزایش تومان مشترکان تعرفه درصدی خانواده اضافه اردکانیان کیلووات