برگزیده ها
شهردار آینده تهران باید «برند ملی» باشد

مازندمجلس: نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس گفت: تهران شهردار و مدیری می‌خواهد که «برند ملی» داشته باشد تا حساب ویژه‌ای در نظام مدیریتی و اجرایی کشور روی او باز کنند.

مازندمجلس: عبدالله رضیان ، درباره ویژگی هایی که شهردار آینده تهران باید داشته باشد، اظهار داشت: تهران برای شهروندان تهران، مسؤولان ارشد و شهروندان سایر شهرها و روستاها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، بنابراین مدیریت این ابرشهر نیز اهمیت زیادی پیدا می‌کند و هر کسی نمی‌تواند شهردار آن باشد.

به گفته این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، داشتن همزمان شاخص‌های مدیریتی، اخلاقی، اجتماعی، تعاملی و فنی از مهمترین شاخص‌ها در انتخاب شهردار آینده تهران است که باید مورد توجه جدی شورای شهر تهران قرار داشته باشد.

وی به اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد داد ضمن حفظ نگاه سیاسی و حزبی خود، فردی را به عنوان شهردار تهران انتخاب کنند که از پختگی و ورزیدگی سیاسی، اقتصادی و سیاسی لازم برای حل معضلات چندعاملی و ذو وجهی از طریق تعامل با نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی برخوردار باشد.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس  افزود: اعضای شورای شهر تهران به دور از مسائل جریانی و سیاسی به امورات شهر تهران به اولویت شاخص‌های مدیریتی نگاه کنند تا رضایت شهروندان تهرانی جلب شود.

رضیان با بیان اینکه «نامزدهای هفت گانه شهرداری تهران فاقد جامعیت لازم برای شهردار شدن هستند» افزود: اگرچه نام محسن هاشمی در لیست هفت نفره نامزدهای شهرداری تهران قرار ندارد اما اگر روزی تصمیم به خروج از شورای شهر بگیرد، بهترین گزینه برای شهرداری تهران است. ایشان شخصیتی چند وجهی دارد. هم توانایی برقراری تعامل بین چهره‌های سیاسی، نهادهای حاکمیتی و احزاب سیاسی با شهرداری تهران را دارد، هم فردی متخصص و کارآشنا با مسائل شهر تهران است و هم پیچیدگی‌های مدیریتی و اجرایی را به خوبی می‌شناسد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: تهران شهردار و مدیری می‌خواهد که «برند ملی» داشته باشد تا حساب ویژه‌ای در نظام مدیریتی و اجرایی کشور روی او باز کنند. برند ملی داشتن برای این است که بتواند هندلینگ مدیریت شهر را به درستی انجام دهد اما اگر این برند را نداشته باشد یقینا قدرت چانه‌زنی‌اش افت می‌کند و تعامل وزرای دولت و مدیران ارشد سایر قوا و نهادها با وی افول می‌کند.

رضیان تاکید کرد: شهردار آینده تهران در کنار توان کاری و فنی قوی باید توانایی رایزنی قدرتمند و همراه کردن نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی با سیاست‌ها و برنامه‌های شهرداری تهران را داشته باشد. شهردار تهران می‌تواند در کنارش از پیمانکاران و کارشناسان علوم مختلف به عنوان ابزار فنی و کارشناسی استفاده کند و خودش به مدیریت کلان و حذف موانع و بن‌بست‌ها از طریق تعامل قوی با نهادها، چهره‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف بپردازد.

شهردار آینده تهران باید «برند ملی» باشد