برگزیده ها
درآمدهای یک‌شبه برخی‌ها انگیزه کار در جامعه را از بین می‌برد/ تأکید بر لزوم ساده‌زیستی مسئولان

مازندمجلس: نماینده مردم تنکابن در مجلس با بیان اینکه درآمدهای یک‌شبه برخی افراد انگیزه کار در جامعه را از بین می‌برد، گفت: مسئولان جمهوری اسلامی برای یک حکومت مکتبی اول باید اهل ساده‌زیستی باشند تا مردم از آنها الگو بگیرند.

مازندمجلس:شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی موجود در جامعه گفت: قوای سه‌گانه باید اراده خود را برای حل مشکلات کشور در حوزه مسائل اقتصادی به کار گیرند و در این زمینه همپوشانی داشته باشند و به وظیفه خود در این زمینه به‌درستی عمل کنند.

وی افزود: مسئولان باید از پرداختن به مسائل شعاری پرهیز کنند و به‌طور واقعی به مشکلات مردم بپردازند و باید مشکلات موجود را ریشه‌یابی کرد تا متوجه شویم از کجا مسیر را کج رفته‌ایم و آن را اصلاح کنیم.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما امروز در حالی مشکلات معیشتی را در جامعه داریم اما در مقابل جزو کشورهایی هستیم که بیشترین اصراف و دورریز را داریم. در فرهنگ مصرف مشکلاتی داریم و شاهد رفاه‌طلبی و متأسفانه تنبلی در کشور هستیم.

شریعت‌نژاد خاطرنشان کرد: وقتی یک سری افراد بدون زحمت صاحب مال و ثروت می‌شوند و به اشکال مختلفی یک‌شبه سرمایه عظیمی را به دست می‌آورند، انگیزه کار در جامعه برای افراد از بین می‌رود و از سوی دیگر وقتی چشم و هم‌چشمی و رفاه‌طلبی و تجملات زیاد است، مشکلات دوچندان می‌شود.

وی افزود: مسئولان جمهوری اسلامی برای یک حکومت مکتبی اول باید اهل ساده‌زیستی باشند تا مردم از آنها الگو بگیرند.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسئولان نباید منافع عموم را به مسائل جناحی بفروشند و باید برای همه ما کلیت نظام مهم باشد و مسائل جناحی نباید آنقدر مهم باشد که اصل موضوع را تحت‌الشعاع قرار دهد.

شریعت‌نژاد خاطرنشان کرد: وقتی در آمارها اعلام می‌شود که سال‌ها 9 میلیون و 200 هزار نفر به خارج از کشور می‌روند، دو حالت وجود دارد یا این آمار درست نیست و یا اگر درست است چگونه است که یکسری افراد در مخارج روزمره خود مانده‌اند و عده‌ای در این سطح از رفاه قرار دارند و این یعنی اختلاف طبقاتی و نظام اقتصادی در کشور باید به‌گونه‌ای عمل کند که این اختلاف را کم کند.

وی  با بیان اینکه در همه دنیا کشورها با درآمدهای مالیاتی اداره می‌شوند، افزود: اخذ مالیات زمانی ممکن است که مردم درآمد داشته باشند و مردم باید بتوانند تولید درآمد کنند. تولید درآمد کردن از چه راهی ممکن است؟ از راه پول عوض کردن؟! و دلالی؟! کار پس چی؟

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: فرهنگ کار در جامعه ما ضایع شده و تأثیر اقتصاد از این امر باعث شده تا نظامات اقتصادی کشور به هم بریزد.

مشکلات جامعه اسلامی مجلس نکا اقتصادی مسائل شریعت‌نژاد تنکابن شورای مجلس شورای اسلامی نماینده مسئولان افراد افزود داریم درآمد باشند می‌شوند نباید اختلاف تولید خاطرنشان جناحی زمینه انگیزه یک‌شبه درآمدهای گفت‌وگو ساده‌زیستی معیشتی فرهنگ هستیم اظهار موجود رفاه‌طلبی