برگزیده ها
دولت باید در بازار ثبات ایجاد کند/ برخی مسولان برای عدم پاسخگویی به حواشی متوسل می‌شوند

مازندمجلس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید در بازار ثبات ایجاد کند و شرایطی را ایجاد کند تا هر چند وقت یکبار یک مسئله حاشیه‌ای در جامعه التهاب ایجاد نکند.

مازندمجلس:حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه ما در کشور بیش از هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم، گفت: مسئله اینجاست که بخش عمده‌ای از این میزان نقدینگی دراختیار درصد بسیار اندکی از جامعه است و بیش از 90 درصد مردم از دارایی اندکی در این میان برخوردار هستند. 

وی افزود: برخی از این افراد صاحب ثروت‌های کلان متأسفانه از طریق رانت و یا نابسامانی‌هایی که در نرخ ارز ایجاد شده و تلاطم‌هایی که در این حوزه به وجود آمده، یک‌شبه صدساله را طی کردند و به ثروت‌های بادآورده‌ای دست یافتند. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به نابسامانی‌های موجود در موضوع اقتصادی، کسانی که ثروت هنگفتی دارند آن را تبدیل به ارز خارجی کرده و از کشور خارج می‌کنند تا ثروت و دارایی‌شان از تلاطم‌های بازار در امان بماند. 

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: در این شرایط بهترین راهکار این است که دولت اعتماد از دست رفته خود بین مردم را بازسازی کند و با اعتمادسازی، با این وضعیت مقابله کند. دولت برای ایجاد این اعتماد باید آمارهای صحیح بدهد، مردم از مسئولین اگر رفتار صادقانه ببینند قبول می‌کنند و بی‌صداقتی‌ها را نمی‌پذیرند. 

وی افزود: دولت باید در بازار ثبات ایجاد کند و شرایطی را ایجاد کند تا هر چند وقت یکبار یک مسئله حاشیه‌ای در جامعه التهاب ایجاد نکند. 

وی در پایان گفت: برخی مسئولین دولتی بعضی اوقات برای فرار از پاسخگویی به مطالبات اصلی مردم، به جای ارائه پاسخ جواب صادقانه، به حواشی‌ای متوسل می‌شوند که این حواشی، خود موجب بی‌اعتمادی می‌شود و کمکی به دولت نمی‌کند و پیام بی‌ثباتی و عدم ثبات را به جامعه القا می‌کند. 

ایجاد دلیگانی بازار جامعه ثروت‌های اعتماد افزود صادقانه مجلس ارز مسئولین مسئله پاسخگویی گفت‌وگو حواشی متوسل نقدینگی می‌شوند اندکی