برگزیده ها
نامه رئیس و مدیر جشنواره فیلم کن به حسن روحانی درباره جعفر پناهی

مازندمجلس: رئیس و مدیر هفتادو یکمین دوره جشنواره فیلم کن با انتشار نامه‌ای مشترک خواستار حضور جعفر پناهی در جشنواره فیلم کن شدند.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ؛ در متن نامه تیر فرمو مدیر و پیر لسکور رئیس هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن که متنآن اختصاص در اختیار ایلنا قرار گرفته آمده است :

آقای حسن روحانی،

رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام به عرض می رساند

فستیوال کن مفتخر است که سنت دیرینه‌ای در تبادلات سینمایی با سینمای ایران دارد. فیلمهای ایرانی بسیاری در بخش‌های مختلف فستیوال ما به نمایش در آمده‌اند و شاهدی بوده‌اند بر پویایی سینمای شما که شهرت جهانی دارد.

امسال باز هم، جشنوارهٔ ما مفتخر است که در هقتادو یکمین دوره‌اش پذیرای یک فیلمساز بزرگ ایرانی باشد. فیلم «سه رخ» آقای جعفر پناهی یکی از فیلمهای منتخب بخش اصلی جشنوارهٔ امسال است.

ما از شما تقاضا داریم که از دعوت فستیوال از آقای پناهی حمایت بفرمایید تا ایشان بتوانند از ۸ تا ۱۹ ماه مه در فستیوال حضور داشته باشند.

جناب آقای رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران، احترامات عمیق ما را بپذیرید.

همچنین متن نامه ای که خطاب به ژان-ایو لو دریان وزیر امور اروپا و امور خارجه نوشته شده به شرح زیر است :

جناب وزیر،

فیلم «سه رخ» فیلمساز ایرانی، آقای جعفر پناهی یکی از فیلمهای منتخب بخش اصلی ۷۱ مین جشنوارهٔ کن می‌باشد.

همانطور که مرسوم است و همچون سایر فیلمهای منتخب بخش اصلی جشنواره، ما علاقمندیم که از فیلمساز مورد نظر دعوت کنیم که برای معرفی فیلم خود در جشنوارهٔ امسال که از ۸ تا تا ۱۹ ماه مه جریان دارد، حضور داشته باشد.

فستیوال بی‌‌‌نهایت قدر‌دان شما خواهد بود اگر محبت کرده و تقاضای کتبی ما برای تسهیل حضور آقای جعفر پناهی در فستیوال را به رییس جمهور ایران برسانید و در صورت امکان از آن حمایت کنید

از نظر ما این حضور و مشارکت، روابط فرهنگی فیمابین دو کشور فرانسه و جمهوری اسلامی ایران را تقویت کرده و همچون پیام پیام دوستی و مودت‌ فرهیختگان دو کشور تلقی خواهد شد.آقای وزیر، احترامات عمیق ما را بپذیرید.

ایلنا
فستیوال پناهی جشنوارهٔ فیلمهای منتخب جشنواره ایرانی امسال فیلمساز جمهور جمهوری اسلامی حمایت بپذیرید همچون احترامات یکمین مفتخر سینمای ایلنا روحانی