برگزیده ها
شوهای مضحک تبلیغاتی نتانیاهو دیگر نخ نما شده است/بهانه‌های آمریکا برای خروج از برجام

مازندمجلس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: اقدامات اخیر آمریکا و اسرائیل تنها زمینه‌ای برای خروج ترامپ از برجام است و اینها به دنبال بهانه می‌گردند تا به دنیا بگویند که ما چرا از برجام خارج می‌شویم

مازندمجلس:سیدهادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اظهارات اخیر نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست خبری‌اش، اظهار داشت: روش نتانیاهو و آمریکا در مباحث مشابه، دیگر نخ‌نما شده است. 

وی افزود: اینها قبلاً در عراق با چنین سناریویی جلو آمدند اما چیزی از آن درنیامد، اما باعث شد که برای خود متحد جمع کنند. 

وی همچنین تصریح کرد:‌در سوریه هم اخیرا با همین سناریو و روش جلو آمدند اما متحدان بسیار کمتری توانستند جذب کنند و مثل زمان عراق نتوانستند در جلب نظر مثبت تمام کشورها موفق شوند. 

وی بر همین اساس اضافه کرد: در مورد ایران هم فکر می‌کنند با همین روش بتوانند متحدان خود را در دنیا پیدا و آنها را جذب کنند، اما به نظر من حتی نسبت به سوریه هم متحدان کمتری خواهند داشت، شاید این دفعه فقط نتانیاهو و ترامپ بمانند و دیگر هیچ‌کس با آنها سر این نمایش خنده‌دار متحد نشود.

بهادری ادامه داد: به عقیده من این اقدامات تنها زمینه‌ای برای خروج ترامپ از برجام است و اینها به دنبال بهانه می‌گردند تا به دنیا بگویند که ما چرا از برجام خارج می‌شویم و تا امروز نتوانستند کشورهای دیگر دنیا را متقاعد کنند، به نظر می‌رسد این شوی تبلیغاتی نتانیاهو هم در همین راستا باشد. 

وی افزود: به هر حال آمریکا و اسرائیل عملا متحدان استراتژیک هستند و یک ماجرای مشخص دارند، اما درباره عربستان هم باید بگوییم سعودی‌ها در این ماجرا نقش ذخیره آتش اینها را برعهده دارند و به نوعی اینها را از لحاظ مالی تأمین می‌کند و می‌خواهد در بحث منطقه‌ای با حمایت مالی عربستان و مدیریت اسرائیل و برنامه‌ریزی‌هایی که در آمریکا انجام می‌شود اهداف خود را پیش ببرند و جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهند و به نوعی می‌خواهند ایران را از سیاست ظلم‌ستیز انه خود متوقف کنند. 

«صهیونیست و آمریکا می‌خواهند ایران مانند زمان شاه، نوکر بدون اختیار آمریکا باشد، ما هم این همه شهید ندادیم که به این راحتی به هدف آنها کمک کنیم. طبیعتا جمهوری اسلامی دنبال حفظ موجودیت و آرمان‌های خود است و هیچ‌گاه با این بادها نخواهد لرزید.» 

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد:‌ این جریانات باید در هر صورت به درستی مدیریت شود تا برای کشور هزینه ایجاد نشود، خوشبختانه اخیرا اتحاد طرف مقابل به هم خورده و قبلا روسیه بیشتر با اینها هماهنگ بود، اما اکنون هم بین کشورهای اروپایی اختلاف افتاده است و کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان و انگلیس دیگر متحدان استراتژیک آمریکا نیستند، لذا اگر ما بتوانیم این شکاف را بیشتر و به درستی مدیریت کنیم و به ویژه با کشورهای همسایه که طرف آنها نیستند روابطمان را توسعه دهیم، به عنوان یک کشور منطقه‌ای می‌تواند اثر جدی داشته باشد. 

آمریکا نتانیاهو متحدان اینها بهادری مدیریت برجام کشورهای اسلامی دارند منطقه‌ای عربستان عنوان بیشتر نیستند درستی استراتژیک می‌خواهند جمهوری نتوانستند آمدند افزود تبلیغاتی گفت‌وگو سوریه اخیرا دنبال ترامپ کمتری اسرائیل