برگزیده ها
ترامپ تظاهر به خروج از برجام می‌کند/ نقش‌های اروپا و آمریکا در مورد برجام دیگر قدیمی شده

مازندمجلس: مشاور رئیس‌ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ تظاهر به خروج از برجام می‌کند، گفت: نقش‌هایی که اروپا و آمریکا در ارتباط با خروج آمریکا از برجام بازی می‌کنند قدیمی شده و توصیه من به اروپایی‌ها این است که آبروی خود را به آمریکا گره نزنند.

مازندمجلس:منصور حقیقت‌پور مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اظهارات مقامات اروپایی در خصوص خروج آمریکا از برجام و همچنین مذاکره با ایران در مورد مسائل موشکی و منطقه‌ای گفت: به نظر من آمریکا و شخص ترامپ تظاهر به خروج از برجام می‌کند و از برجام خارج نخواهد شد.

وی با اشاره به تلاش اروپایی‌ها برای مذاکره پیرامون مسائل منطقه‌ای با ایران اظهار داشت: بله ما حاضر هستیم پیرامون مسائل منطقه‌ای همچون یمن با اروپایی‌ها مذاکره کنیم و اینکه آیا اقداماتی که عربستان در یمن انجام می‌دهد بر اساس حقوق بشر است، آیا بر پایه دموکراسی است؟ اما این‌گونه نباشد که این مذاکرات به برجام ربط داده شود.

مشاور رئیس‌ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توقع ما این بوده که اروپایی‌ها در اجرای برجام جدی‌تر باشند اما این جدیت را در رفتار آنها نمی‌بینیم. ما فکر می‌کنیم اروپایی‌ها کشورهای مستقلی هستند و نه بر پایه خوش‌رقصی برای آمریکایی‌ها.

حقیقت‌پور افزود: برجام نتیجه یکسری مذاکرات طولانی بوده و طرف اروپایی و آمریکایی باید صداقت خود را در مورد این معاهده بین‌المللی نشان دهند و همچنان که روسیه و چین پای این معاهده ایستاده‌اند، اروپایی‌ها نیز باید بایستند و آمریکا باید در این ماجرا تنها بماند و مجبور شود تا به روح اصول توافق‌شده در برجام بازگردد.

وی در پایان گفت: نقش‌هایی که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در مورد برجام اخیراً بازی می‌کنند را ما به‌خوبی بلدیم و باید بدانند که این بازی‌ها دیگر قدیمی شده و پیشنهاد من این است که اروپا آبروی خود را به آمریکا گره نزند و باید ثابت کنند کشورهای مستقلی هستند.

برجام اروپایی‌ها آمریکا مسائل حقیقت‌پور منطقه‌ای مذاکره مجلس شورای اسلامی پیرامون کشورهای مجلس آمریکایی‌ها مستقلی معاهده مذاکرات اشاره می‌کند تظاهر ترامپ گفت‌وگو اروپا قدیمی اسلامی شورای مشاور اروپایی