برگزیده ها
بازی پلیس خوب و بد آمریکا و اروپا برای امتیازگیری بیشتر از ایران است/ برنامه‌هایی برای مقابله با خروج آمریکا از برجام داریم

مازندمجلس: عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه بازی پلیس خوب و بد آمریکا و اروپا نمایشی از پیش طراحی شده برای امتیازگیری بیشتر از ایران است، گفت: برنامه‌هایی برای مقابله با خروج آمریکا از برجام داریم.

مازندمجلس:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی نماینده مردم فسا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازی پلیس خوب و بد آمریکا و غرب بر سر برجام، اظهار داشت: آنچه که از ابتدا بین ما و 1+5 مورد تأیید همگان قرار گرفت این است توافق برجام صرفاً در رابطه با مسائل هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: اتفاقاً دلیل بر این مدعا اینکه تحریم‌هایی که قرار بود لغو یا تعلیق شوند صرفاً تحریم‌های مربوط به مسائل هسته‌ای بود، به صراحت هم در توافق برجام این موضوع ذکر شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: به نظر می‌رسد کار تقسیم‌شده‌ای بین آمریکا و اروپا در حال انجام است که اروپایی‌ها در این میان نقش پلیس خوب را بازی می‌کنند و به عنوان خیرخواه این موضوع صحبت می‌کنند، در حالی که خود آنان هم در برجام به تعهدات‌شان عمل نکردند و فشاری هم به آمریکایی‌ها برای عمل تعهداتش نیاوردند.

وی اضافه کرد: بنابراین اعلام می‌کنیم که برجام عملاً برای ما از طرف آمریکا نقض‌شده است، آمریکا نه تنها برجام را اجرایی نمی‌کند، بلکه بیشتر از گذشته ایران را تحریم می‌کند و فشارهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به ایران وارد می‌کند، اگر آمریکا از برجام کناره‌گیری کند، اتفاقاً موجب می‌شود که جمهوری اسلامی ایران دیگر تکلیف خودش را بداند.

جمالی‌نوبندگانی یادآور شد: برنامه‌هایی برای مقابله با خروج آمریکا از برجام داریم، از طرفی جامعه بین‌الملل می‌داند که جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش عمل کرده و بر سر تعهداتش باقی مانده و بیش از حد خویشتن‌داری کرده است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا و اروپا با راه‌اندازی بازی جدید پلیس خوب و بد به دنبال امتیازگیری از جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: به نظر می‌رسد بازی پلیس خوب و بد آمریکا و اروپا تنها یک نمایش از پیش طراحی شده برای امتیازگیری بیشتر از جمهوری اسلامی ایران و از طرفی تحت فشار قرار دادن ایران برای تحمیل خواسته‌های خود به کشورمان است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تأکید کرد: ما در مورد مسائل امنیتی مربوط به کشورمان نه به کسی اجازه دخالت می‌دهیم و نه مذاکره می‌کنیم، همان‌طور که ما در مورد موشک‌های فرانسه و انگلیس دخالتی نداریم به آنان هم اجازه دخالت در این مورد را نمی‌دهیم.

وی اضافه کرد: اینجا «جمهوری اسلامی ایران» است، دوران قاجار و پهلوی هم گذشته، ما «بن‌سلمان»، «قطر»، «امارات» و «بحرین» هم نیستیم، اینجا «جمهوری اسلامی ایران» است؛ ما همان اقداماتی را می‌توانیم انجام دهیم که چند سال پیش 1+5 را پای میز مذاکره آورد.

جمالی‌نوبندگانی در پایان خاطرنشان کرد: این گونه اقدامات آمریکا و اروپا بازی‌هایی است که ترامپ به راه انداخته است، حتی احتمال دارد آمریکا به صورت صوری در برجام بماند تا بازی فشار بر ایران را ادامه دهد اما باید بدانند ما با خروج آمریکا از برجام مشکلی نداریم.

آمریکا برجام اسلامی جمهوری اروپا جمالی‌نوبندگانی سیاست مسائل امتیازگیری خارجی امنیت کمیسیون بیشتر مجلس کمیسیون امنیت ملی تعهداتش تأکید گذشته می‌کنیم می‌کند مذاکره نداریم اینجا اضافه دخالت اجازه کشورمان اینکه گفت‌وگو توافق داریم مقابله برنامه‌هایی صرفاً هسته‌ای ادامه موضوع مربوط اتفاقاً می‌رسد