برگزیده ها
گزارش مرکز پژوهش‌ها از اجرایی شدن FATF زیر پرچم مبارزه با تأمین مالی تروریسم در کشور

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی را از روند کار چند لایحه همچون لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم ارائه کرد که این گزارش از اجرای FATF زیر پرچم این لایحه و تعدادی لوایح دیگر حکایت داشت.

مازندمجلس:محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در این نشست تعدادی از لوایح همچون لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون پالرمو (مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی) و همچنین لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز گزارشی را در خصوص این لوایح به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

وی افزود: طبق این گزارش لوایح فوق‌الذکر در راستای اجرا و پیاده‌سازی FATF در کشور و تلاش برای خروج از لیست سیاه این گروه هستند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: بر اساس گزارش ارائه‌شده آنچه که قابل ذکر است این است که این لوایح نمی‌تواند امنیت گردش‌های مالی و حساب‌ها و تراکنش‌های مردم را که مستقیم به آمریکا منتقل خواهد شد را تأمین کند و اطلاعات مالی در اختیار FATF قرار خواهد گرفت و همچنین در این گزارش آمده که ما در مورد تروریسم و مصادیق آن اختلافات جدی با FATF خواهیم داشت و حتی اگر حق شرطی هم داشته باشیم هیچ کارآیی برای ما نخواهد داشت.

پورمختار خاطرنشان کرد: همچنین در این گزارش آمده بود که این سازمان‌ها به عنوان ابزاری در اختیار کشورهایی همچون آمریکا قرار گرفته تا به کشورها فشار بیاورد که به این معاهدات بپیوندند و تعهدات را قبول کنند، درحالی‌که آمریکا و متحدانش به این معاهدات مقید نیستند.

وی در پایان گفت: به عنوان مثال در این معاهده در منطقه خاورمیانه عربستان مسئول مبارزه با تروریست و اجرای FATF شناخته شده و این درحالی است که عربستان تأمین‌کننده اصلی مالی داعش و طالبان و تروریسم در منطقه است.

مبارزه گزارش ارز مجلس تروریسم لوایح ولایی آمریکا فراکسیون لایحه همچنین نمایندگان پورمختار تأمین عربستان امروز منطقه عنوان شورای اختیار همچون معاهدات