برگزیده ها
حرف دل ترامپ خطاب به ما این است که اشغال فلسطین را به رسمیت بشناسید/آیا آمریکا اجازه می‌دهد درمورد توان موشکی‌اش ما تصمیم بگیریم؟

مازندمجلس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، گفت: حرف دل آقای ترامپ به ما که البته بر زبان نمی‌آورد این است که ما باید از آرمان آزادی فلسطین دست برداریم تا آمریکا به بانک‌های بزرگ جهان اجازه مبادله با ایران را بدهد که البته ما تن به خواری نمی‌دهیم و نیازهای مادی خود را با تکیه بر توان داخلی تامین خواهیم کرد.

مازندمجلس:، علی مطهری در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 16 اردیبهشت 97) گفت: قیام  و انقلاب حضرت مهدی (عج) آخرین حلقه از حلقات نبرد حق و باطل است و جنبه جهانی دارد. نه منطقه‌ای، قومی و یا فرقه‌ای.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: احترام به آزادی‌ها موضوعی بود که شهید مطهری بر آن تاکید داشتند و اینکه خیال نکنیم با جلوگیری از اظهارنظر مخالف از انقلاب و اسلام دفاع می‌کنیم. از اسلام فقط با یک نیرو می‌توان دفاع کرد و آن آزادی دادن به افکار مخالف و البته پاسخ دادن به شبهات.

وی افزود: استمرار عدالتخواهی موضوع دیگری است که شهید مطهری بر آن تاکید داشت و چند روز پس از پیروزی انقلاب عنوان کرد: اگر جمهوری اسلامی به مساله عدالت اجتماعی اهمیت ندهد شکست خواهد خورد.

مطهری خاطرنشان کرد: در حوزه استقلال فرهنگی و مکتبی لازم به ذکر است که ما نباید نسبت به فرهنگ غرب و شرق دچار خودباختگی و خودکم‌بینی شویم. شهید مطهری می‌فرمود استعار سیاسی و استعمار اقتصادی آنگاه توفیق حاصل کرده باشد. وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم باید توجه بیشتری به نشر ارزش‌های استاد مطهری میان دانش‌آموزان داشته باشند. متاسفانه این مهم به رغم توصیه‌های مکرر و استثنایی امام خمینی و رهبر انقلاب جدی گرفته نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز کشور ما به خاطر خباثت‌های آمریکا به کشور جعلی اسرائیل در شرایط سختی قرار گرفته و ضرورت همدلی و وحدت ملی مضاعف شده است. امام (ره) همواره همه اقشار و اقوام را به وحدت کلمه فرا می‌خواندند آنچه ما را به پیروزی رساند وحدت کلمه بود و آنچه که نهضت را ادامه می‌دهد وحدت کلمه است.

وی افزود: قرآن کریم تفرقه و تشتت را یکی از عوامل انقراض اجتماعات بشری شمرده است. پدید آمدن اسرائیل غاصب نیز از نتایج تفرقه‌ای است که میان عرب‌ها و ترک‌ها در حکومت عثمانی توسط اروپایی‌ها بوجود آمد که حدود 70 سال است مسلمانان را به خود مشغول ساخته و مانع پیشرفت آنها شده‌اند.

مطهری خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور باید با زبان ساده شرایط خارجی و داخلی کشور را برای مردم تشریح کند آنگاه مردم همراهی و مقاومت خواهند کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حرف دل آقای ترامپ خطاب به ما که البته بر زبان نمی‌آورد این است که شما باید از آرمان آزادی فلسطین دست بردارید و اشغال را به رسمیت بشناسید تا ما به بانک‌های جهان اجازه مبادلات بدهیم و شما بتوانید به رفاه برسید. پاسخ ما هیهات منة الذله است. ما تن به خواری نخواهیم داد و نیازهای مادی خود را نیز با تکیه بر توان داخلی و روابط خوب با کشورهای مستقل تامین خواهیم کرد.

وی افزود: آمریکا باید بداند که هر تصمیمی برخلاف منافع ملت ایران بگیرد پاسخ سختی دریافت خواهد کرد. چنانچه از برجام خارج شود بر چه اعتباری می‌خواهد با کره شمالی مذاکره کند.

مطهری خاطرنشان کرد: این موضوع برای ایران بازی دو سر برد است. زیرا در صورت خروج آمریکا از برجام ضمن تنزل جایگاه جهانی آمریکا از طرف ایران اتمام حجت است که ما آمدیم و طرف مقابل نقض پیمان کرد و در صورت عدم خروج آمریکا از برجام، نیز باز به نفع ایران است. آنها دو موضوع را بهانه کردند یکی توان موشکی و دیگر توان منطقه‌ای ایران. آیا آمریکا اجازه می‌دهد درمورد توان موشکی‌اش ما تصمیم بگیریم؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتخابات آزاد مجالس لبنان و عراق نیز نشان می‌دهد که نفوذ ایران در منطقه در جهت تحکیم دموکراسی است و نه برای منافع خود و اصولا نفوذ ایران در کشورهای منطقه نفوذ فکری و ایدئولوژیک است.

وی افزود: برای تقویت وحدت ملی لازم است به مساله حصر خانگی خاتمه داده بشود، متاسفانه دادستان تهران موضوع وعده رفع حصر را تا پایان سال 96 را تکذیب کرد. بهتر بود ایشان قبل از تکذیب از مقامات مافوق خود سوال می‌کرد. اصولا دادستان‌ها نباید در هر موضوعی وارد شوند. موضوع ورود دادستان کل کشور به مساله شورای شهر و شهردار تهران موجب وهن جمهوری اسلامی شد همینطور برخی اقدامات دادستان مشهد. البته از دادستانی که معتقد است اختیارات او از اختیارات خدا فقط یک بند انگشت کمتر است این اقدامات طبیعی به نظر می‌رسد.

مطهری اضافه کرد: مایه خوشبختی است که دادستان تهران اعلام کرد پرونده دادستان سابق درباره قتل زهرا کاظمی همچنان مفتوح است. لازم است نتیجه این پرونده که موجب قطع رابطه کانادا با ایران شد و همان ابتدا باید از طرف ایران عذرخواهی و مجازات می‌شد سریعتر به اطلاع مردم برسد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فیلتر کردن تلگرام اظهار داشت: بهتر بود فیلتر تلگرام از مسیر قانونی انجام می‌شد قانون کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه را که دارای 13 عضو از نهادهای مربوطه است مسئول این کار قرار داده و نه قوه قضاییه را. اگر حکم حکومتی در کار بوده لازم است با ذکر دلایل اعلام شود و البته مردم می‌پذیرند. زیرا مردم رهبر انقلاب را گذشته از مقام ولایت‌، انسانی حکیم می‌دانند که مصالح و سعادت ملت را مبنا قرار می‌دهند.

وی افزود: رئیس‌جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی درباره مساله تلگرام می‌توانست به قوه قضاییه تذکر قانون اساسی بدهد. وی باید اقتدار لازم را در اجرای اصل یکصد و سیزده قانون اساسی از خود نشان دهد. دم زدن از تقیه و کنایه با این و آن نشانه ضعف است. مردم انتظار صراحت در میان گذاشتن مسائل با خود را دارند.

مطهری در پایان خاطرنشان کرد: دوگانگی در حوزه اطلاعات کشور خطری است که جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کند این موضوع که در مساله بازداشتی‌های محیط زیست، وزرات اطلاعات جاسوس‌ بودند آنها را تایید نمی‌کند و در موارد دیگر نیز وحدت نظر و وحدت رویه وجود ندارد به صلاح کشور نیست پیشنهاد می‌کنم حسین طائب با عنوان وزیر اطلاعات معرفی و انتخاب شود و یا وظایف اطلاعات سپاه مانند گذشته منحصر در امور داخلی سپاه و گروه‌های مخالف مسلح شود.

مطهری تهران اسلامی آمریکا شورای مجلس موضوع افزود انقلاب مساله مجلس شورای اسلامی نماینده دادستان البته اطلاعات قانون اظهار خاطرنشان می‌دهد جمهوری عنوان اجازه برجام اساسی تلگرام داخلی مخالف پرونده درباره می‌شد فیلتر اعلام اقدامات رسمیت پایان تکذیب امروز اختیارات فلسطین اشغال ترامپ امام دستور جهانی اجرای مسئول قضاییه گذشته اصولا منطقه موضوعی تصمیم بشناسید نباید تاکید پیروزی آزادی موشکی‌اش درمورد آنگاه متاسفانه منطقه‌ای کشورهای منافع بگیریم؟ رئیس‌جمهور ادامه گرفته اسرائیل شرایط اسلام