برگزیده ها
شورای عالی فضای مجازی مصوبه ای درباره فیلتر تلگرام نداشته است

مازندمجلس: با وجود اعلام یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه پیام رسان تلگرام با تصمیم شورای عالی فضای مجازی مسدود شده است، بررسی ها نشان می دهد چنین موضوعی صحت ندارد.

مازندمجلس:  علی ساری عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس از برگزاری جلسه این فراکسیون با سخنگوی قوه قضاییه با موضوع فیلترینگ تلگرام خبرداد و گفت: حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در این جلسه اعلام کرد دستگاه قضایی بعد از چند جلسه بررسی کارشناسی و بر اساس تصمیم شورای عالی فضای مجازی حکم فیلترینگ را صادر کرد.
با این حال پیگیری خبرنگار ایرنا از شورای عالی فضای مجازی نشان می دهد که این شورا نه تنها مصوبه ای در این خصوص نداشته بلکه حتی تصمیمی هم در این زمینه نگرفته است.
محمد حسین پور مدیر روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی نیز امروز به رسانه ها اعلام کرد که تا این لحظه هیج مصوبه ای مبنی بر فیلتر تلگرام صادر نشده است و هر زمان مصوب شد، از طریق شورای عالی فضای مجازی اعلام می شود.
به گزارش ایرنا، بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران نهم اردیبهشت ماه از صدور دستور قضایی مسدود سازی تلگرام خبر داد و اعلام کرد: فعالیت این سایت در ایران از دهم اردیبهشت ممنوع است.
شامگاه چهاردهم اردیبهشت ماه، صفحه اینستاگرام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در مطلبی نوشت: مسدودسازی اخیر تلگرام نه توسط دولت اجرا شده و نه مورد تایید دولت است؛ رییس جمهوری ریاست شورای عالی فضای مجازی را برعهده دارد.

شورای عالی فضای مجازی مصوبه ای درباره فیلتر تلگرام نداشته است