برگزیده ها
امروز مردم ما در سرگردانی تمام‌ عیار قرار دارند/ در سال گذشته آب زراعی کشاورزان 98 درصد کاهش داشته است

مازندمجلس: نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی، گفت: متأسفانه در سال گذشته ما شاهد کاهش 98 درصدی آب زراعی بودیم و باعث تأسف است که بگویم امروز مردم ما و کشاورزان در سرگردانی تمام عیاری قرار دارند.

مازندمجلس:، حبیب‌الله ده‌مرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه (16 اردیبهشت 97) در جریان سؤال خود از محمدجواد ظریف مبنی بر اینکه چرا تاکنون در رابطه با حقابه ایران از رودخانه هیرمند افغانستان اقدام جاری و لازم به عمل نیامده است، اظهار داشت: علیرغم اقدامات نظام جمهوری اسلامی که بر هیچ کس پوشیده نیست، متأسفانه به دلیل عدم مدیریت‌ها به سرنوشتی دچار شده‌ایم که نه در شأن جمهوری اسلامی و نه در شأن مردم است. 

وی افزود: عمده فعالیت اقتصادی مردم و استمرار خشکسالی سبب شده است مردم در شرایط بسیار بحرانی و سخت قرار بگیرند.

نماینده مردم زابل تصریح کرد: متأسفانه سال 96-97 سال زراعی خوبی نبود و نسبت به سال 95، 10 درصد کمتر و در مجموع 98 درصد آب زراعی کشور کاهش داشته است.

ده‌مرده همچنین یادآور شد: در سال گذشته ما شاهد بودیم که برای آبیاری محصولات کشاورزی، آبی وجود نداشت بنابراین کشاورزان کوچکترین محصولی برداشت نکردند بلکه بذر و سرمایه خود را دفع می‌کردند. همه چیز سوخته، خاکستر شده و بر باد رفته است. 

وی ادامه داد: امروز مردم ما در سرگردانی تمام‌عیار قرار دارند.

بر اساس این گزارش کلیپی مستند حاوی مشکلات موجود در حوزه کشاورزی و آب‌های زراعی کشور توسط این نماینده برای وکلای ملت پخش شد. 

زراعی ده‌مرده نماینده اسلامی امروز متأسفانه کشاورزی جمهوری کشاورزان سرگردانی دارند گذشته گزارش