برگزیده ها
سوء عملکرد دولت دوازدهم 6 میلیون نفر از مردم را گرفتار مصیبت کرده است

مازندمجلس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در اثر ضعف و عدم نظارت و سوء عملکرد دولت دوازدهم حدود 6 میلیون نفر از مردم ایران گرفتار مصیبت موسسات مالی غیرمجاز و یا موسسات مجاز تابلودار شده اند.

مازندمجلس:، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه (16 اردیبهشت ماه 97) پارلمان در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت:: در اثر ضعف و عدم نظارت و سوء عملکرد دولت دوازدهم حدود 6 میلیون نفر از مردم ایران گرفتار مصیبت موسسات مالی غیرمجاز و یا موسسات مجاز تابلودار شده اند، به گونه ای که زندگی برخی از آنها هم اکنون در حال فروپاشی است و برخی متلاشی شده است.

وی  با اشاره به طرح سوال خود به همراه 100 نماینده دیگر از رئیس جمهور افزود: این سوال 6 محوری از رئیس جمهور با موضوعات موسسات مالی، قاچاق، بیکاری و اشتغال، رکود، بقای تحریم ها علی رغم اجرای تعهدات برجامی ایران و جهش ارزهای خارجی به گونه ای که حدود 6 ماه ارزش پول ملی در حدود 48 درصد کاهش یافت، طرح شده است.

نماینده مردم قم ادامه داد: در ماه های اخیر بسیاری از قراردادها و معادلات واردات و صادرات بهم ریخت و زندگی بسیاری از مردم نابود شد. براساس آیین نامه داخلی مجلس، پس از یک هفته که سوال به رئیس جمهور ارائه می شود، نمایندگان رئیس جمهور باید با سوال کنندگان مذاکره کنند؛ پس از مهلت یک هفته ای اگر نمایندگان مردم متقاعد نشوند، رئیس جمهور یک ماه فرصت دارد در صحن علنی مجلس به مردم پاسخ دهد.

وی خطاب به روحانی گفت: چه موضوعی سبب شده که شما استنکاف کرده، اصل 88 قانون اساسی و ماده 212 آیین نامه داخلی مجلس را زیر پا می گذارید؟ و به نمایندگان ملت و دستگاه نظارتی بی اعتنایی می کنید، در حالی که دو ماه از طرح سوال می گذرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بر همین اساس اضافه کرد: آقای روحانی! شما دائماً از شفافیت و اطلاع رسانی به مردم صحبت می کنید و علی رغم اینکه دو برابر نمایندگان فرصت دارید، فرصت سوزی می کنید و نمایندگان شما در مجلس حضور نمی یابند. چرا در محکمه ای که سوال و پاسخ آن به قضاوت گذاشته می شود، پاسخ نمایندگان را نمی دهید؟

جمهور نمایندگان مجلس نماینده موسسات روحانی دوازدهم ارز عملکرد دولت دوازدهم داخلی بسیاری میلیون گرفتار شفاهی زندگی خارجی مصیبت