برگزیده ها
سردارنقدی: سالانه 6 میلیون نفر به اردوی راهیان نور می‌روند

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: معاون فرهنگی سپاه عنوان کرد که سالانه شش میلیون نفر توسط سپاه به در قالب راهیان نور مناطق جنگی اعزام می‌شوند و بین ۱۸ تا ۲۰ هزار یادواره و کنگره شهدا در استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

مازندمجلس:حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: سردار نقدی معاون فرهنگی سپاه و سردار جوکار معاون پارلمانی سپاه مهمانان امروز کمیسیون فرهنگی مجلس بودند.

وی افزود: در این نشست سردار نقدی گزارشی را از عملکرد سپاه در حوزه فرهنگی به اعضای کمیسیون ارائه کرد و تحلیلی را از وضعیت فرهنگی موجود در کشور ارائه داد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: سردار نقدی عنوان کرد که سپاه سالانه شش میلیون نفر را در قالب راهیان نور به مناطق جنگی می‌فرستد و سالانه بین 18 تا 20 هزار یادواره و کنگره شهدا توسط سپاه در استان‌ها برگزار می‌شود.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: معاون فرهنگی سپاه همچنین افزود، سالانه حدود 300 عنوان کتاب توسط بخش فرهنگی سپاه به چاپ می‌رسد. مرکز تبلیغ و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی (متنا) تاکنون 5 هزار دقیقه در حوزه فضای مجازی تولید محتوا داشته اعم از پویانمایی، بازی‌های رایانه‌ای و....

وی افزود:‌ سردار نقدی در ارتباط با وضع فرهنگی موجود در کشور معتقد بود که ما در حوزه فرهنگی ضابطه‌مند عمل نمی‌کنیم و گفت که دولت‌ها در حوزه اقتصادی، ارز، راهسازی و عمران برنامه دارند و پیشرفت‌هایی را هم اعلام می‌کنند اما متأسفانه در حوزه فرهنگی هیچکس پاسخگو نیست اگرچه اقداماتی انجام می‌شود اما مرکزی که بتواند کارها و برنامه‌ها را در این حوزه جمع‌بندی کند وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: معاون فرهنگی سپاه عنوان کرد که در حوزه محتوای کتب درسی ما مشکل جدی داریم در حوزه سازمان میراث فرهنگی اشکالات جدی وارد است و به تبلیغ ریشه‌های تاریخی و مفاخر پرداخته نمی‌شود و تاریخ جور دیگری معرفی می‌شود و از سوی دیگر از حرکت‌های خودجوش فرهنگی نیز حمایت نمی‌شود.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: سردار نقدی گفت که پیش از انقلاب ما در کشور یک میلیون تیراژ کتاب داشتیم که این میزان بعد از انقلاب به 136 میلیون جلد کتاب رسیده است. پیش از انقلاب 11 هزار جلد کتاب به کتابخانه ملی تحویل شده اما پس از انقلاب و تنها در سال 96 تعداد 110 هزار جلد کتاب به کتابخانه ملی تحویل شده است.

وی افزود: جمع‌بندی سردار نقدی در این جلسه بر این بود که ما باید مجموعه‌ای داشته باشیم که بتواند عملکرد دستگاه‌های فرهنگی را از نظر کیفی نیز ارزیابی و برنامه‌ها را مدون کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: اعضای کمیسیون در این جلسه نقطه‌نظرات مختلفی را مطرح کردند مبنی براینکه ما باید به کار فرهنگی به عنوان یک پژوهش نگاه کنیم. ایجاد گفتمان بین دستگاه‌های فرهنگی برای رسیدن به یک نقطه نظر مشترک ضروری به نظر می‌رسد که بتوانیم آن را از طریق کارهای پژوهشی به پیش ببریم.

فرهنگی کمیسیون سردار انقلاب افزود عنوان آزادیخواه معاون سالانه میلیون امروز سخنگوی بتواند برنامه‌ها جمع‌بندی تبلیغ دستگاه‌های ارز کتابخانه نمی‌شود تحویل موجود پارلمانی اسلامی راهیان عملکرد اعضای خاطرنشان اظهار ارائه می‌رسد