برگزیده ها
تأکید بر انجام آزمایش‌های لازم بر روی محصولات تراریخته وارداتی به کشور

مازندمجلس: نائیب رئیس کمیسوین اصل ۹۰ مجلس گفت: حاضران در نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ بر انجام آزمایش‌های لازم بر روی محصولات تراریخته وارداتی به کشور و عدم اکتفا به آزمایش کشورهای دیگر تأکید کردند.

مازندمجلس:محمدرضا امیرحسن‌خانی نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در این نشست که با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های کشاورزی، بهداشت و کمیسیون کشاورزی، سازمان ملی استاندارد، سازمان بازرسی، مؤسسه ژنتیک، انجمن بیوتکنولوژی برگزار شد موضوع محصولات تراریخته مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نماینده وزارت جهاد کشاورزی در این نشست عنوان کرد که ما در مورد محصولات تراریخته هرآنچه که در قانون آمده است را اجرا می‌کنیم.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه حاضران در نشست امروز بر حفظ و توسعه مهندسی محصولات تراریخته تأکید داشتند اظهارداشت: تاکید حاضرین در جلسه بر این بود که اگر محصولات تراریخته به کشور وارد می‌شود باید آزمایش‌های لازم در ارتباط با این محصولات انجام شود و به صرف اینکه کشورهای دیگر عنوان کنند که ما آزمایش‌هایی را روی این محصولات انجام داده‌ایم برای ما مورد پذیرش نیست و ما خودمان باید در خصوص این محصولات به نتیجه برسیم. 

امیرحسن‌خانی خاطرنشان کرد: نماینده وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد که محصولات تراریخته تنها برای خوراک دام به کشور وارد شده و برای محصولات غذایی انسانی به کشور وارد نشده و تنها محصول تراریخته‌ای که به کشور وارد می‌شود ذرتی است که برای خوراک دام استفاده و همان خوراک دام از کشورهایی وارد می‌شود که خود از این محصولات استفاده می‌کنند و نه اینکه فقط تولید کننده باشند.

وی در پایان گفت: در نهایت مقرر شد تا دستگاه‌های مسئول گزارشات مکتوب خود را نیز در مورد واردات محصولات تراریخته به کمیسیون اصل 90 ارائه کنند تا کمیسیون نتیجه جمع‌بندی‌های خود را در قالب گزارشی به صحن علنی مجلس ارائه کند.

محصولات تراریخته کمیسیون کشاورزی عنوان نماینده خوراک اینکه ارائه استفاده نتیجه امروز تأکید آزمایش‌های امیرحسن‌خانی وزارت