برگزیده ها
تبادل دانشجو به ارتقاء سطح مراودات اقتصادی تهران و کیِف منجر می‌شود

مازندمجلس: دستیار ویژه رئیس مجلس گفت: تبادل دانشجو و تشویق تبادلات بازرگانی میان تجار ایرانی و اوکراینی با یکدیگر به ارتقاء سطح مراودات اقتصادی دو کشور منجر می‌شود.

مازندمجلس: به نقل از خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل ظهر امروز دوشنبه 16 اردیبهشت با سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با تأکید بر اهمیت توسعه و گسترش مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و اوکراین گفت: ظرفیت‌های مناسبی برای ارتقاء مناسبات در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و پارلمانی میان دو کشور وجود دارد که می‌توان از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در جهت توسعه مراودات دوستانه فی‌مابین حمایت می‌کند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل بر ضرورت تداوم برگزاری نشست کمیسیون‌های مشترک اقتصادی و کنسولی دو کشور تأکید کرد و افزود: افزایش تعداد پروازهای مستقیم هوایی میان تهران و کیِف، تبادل دانشجو و تشویق تبادلات بازرگانی میان تجار و بازرگانان ایرانی و اوکراینی با یکدیگر به ارتقاء سطح مراودات اقتصادی دو کشور منجر می‌شود.

وی با مهم برشمردن گفت‌وگو و رایزنی مستمر میان مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی دو کشور تصریح کرد: تبادل هیئت‌های گروه دوستی پارلمانی دو کشور و دیدارهای کمیسیون‌های تخصصی پارلمانی از جمله برنامه‌های پارلمانی دو کشور است.

امیرعبداللهیان در پایان ضمن قدردانی از دعوت به عمل آمده از رئیس مجلس شورای اسلامی جهت سفر به اوکراین، انجام آن را در زمان مناسب مورد تأکید قرار دارد.

سرگئی بوردیلیاک  سفیر اوکراین در تهران نیز با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور، گفت: افزایش حجم مروادات اقتصادی بین دو کشور نشان‌دهنده عزم مقامات دو کشور برای توسعه و گسترش مناسبات در عرصه‌های مختلف است.

سفیر اوکراین رفت و آمدهای پارلمانی میان مجالس دو کشور را فرصتی برای پویایی و تقویت و تحکیم روابط فی‌مابین دانست.

بوردیلیاک در پایان با اشاره بر اشتراک نظرات دو کشور در موضوعات مختلف بر ضرورت تداوم گفت‌وگوها تأکید کرد و گفت: روابط دو ملت و دو کشور دوستانه و توأم با احترام متقابل است.

سفیر اوکراین در تهران حضور دانشجویان ایرانی در کشور اوکراین و تبادل دانشجو را یک اقدام مهم فرهنگی خواند.

پارلمانی اوکراین اقتصادی شورای مناسبات اسلامی تهران تأکید مجلس شورای اسلامی تبادل توسعه مراودات دانشجو دیدار امیرعبداللهیان ارتقاء ایرانی افزایش کمیسیون‌های مقامات پایان روابط تداوم مختلف گسترش گفت‌وگو بوردیلیاک سرگئی عرصه‌های سیاسی فی‌مابین دوستانه افزود ضرورت