برگزیده ها
افراد مهم امنیتی از آمریکا به ایران می‌آیند/ ظریف وقت نداشت!

مازندمجلس: مسئولان برگزاری کنفرانس «افق نو» جزییات ششمین دوره این رویداد فرهنگی سیاسی را تشریح کردند.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، نشست خبری ششمین کنفرانس بین المللی «افق نو» با حضور نادر طالب زاده دبیر کنفرانس و غلامرضا منتظمی دبیر اجرایی این رویداد صبح امروز ۱۶ اردیبهشت ماه در موزه ملک برگزار شد.

نادر طالب زاده در ابتدای نشست بیان کرد: ششمین کنفرانس «افق نو» تفاوت هایی با سال های گذشته دارد برای مثال این رویداد بنا به دلایل متعدد امسال در مشهد مقدس برگزار می شود که یکی از دلایل آن قابلیت های خراسان و دیگری انوار امام رضا (ع) است ضمن اینکه این مکان، مکان ظلم ستیزی است. از همین رو این یک تجربه جدید است و آستان قدس برای این امر بسیار زحمت کشید.

وی افزود: ما امسال مهمانان خاصی داریم برای مثال برخی از آنها از افرادی هستند که پیش از این در پنتاگون فعالیت داشتند و مشهور هستند ضمن اینکه در بین این مهمانان افرادی هستند که سال ها بود تلاش می کردیم آنها در این کنفرانس حضور پیدا کنند.

طالب زاده با اشاره به ثمرات این کنفرانس اظهار کرد: کاری که ما می کنیم مثل بازوی وزارت خارجه، کمک به دیپلماسی عمومی، نوعی جنگ نرم و فرصتی برای مهمانان ما است که همدیگر را در تهران ببینند.

دبیر این کنفرانس با اعلام اینکه تعداد مهمی از این افراد از آمریکای شمالی و اروپا هستند، عنوان کرد: زمان برگزاری این کنفرانس برای ما بسیار مهم بود زیرا درست در زمانی که رییس جمهوری آمریکا بیانیه ای درباره برجام و بیت المقدس می دهد، این آمریکایی ها به تهران می آیند. درواقع چنین برنامه ریزی شده که این افراد در این زمان در اینجا جمع شوند. این را هم باید بگویم که بعضی مهمانان از افراد قدیمی و مهم هستند که درباره یازده سپتامبر کتاب های مهمی نوشته و متخصصان این حوزه هستند.

وی با اعلام اینکه کنفرانس در سه روز برگزار می شود و بعد در استان ها به کار خود ادامه می دهد، توضیح داد: ما دوست داریم این افراد در دانشگاه ها صحبت کنند زیرا اکثر این افراد در رسانه های اصلی آمریکا سانسور می شوند. برای مثال چند فرد امنیتی مهم که پیش از این در پنتاگون فعالیت داشته اند به این کنفرانس می آیند و باید حرف های آنها را شنید ضمن اینکه خیلی ها آرزو دارند این افراد را از نزدیک ببینید چراکه ستاره های حوزه خود هستند.

پس از صحبت های طالب زاده، منتظمی دبیر اجرایی کنفرانس «افق نو» گفت: این رویداد تنها یک کنفرانس نیست بلکه یک طرح پیچیده و باعث افتخار کشور ما است که رهبران فکری، هنری و تاثیرگذاران جهان امروز تحت تاثیر ما هستند و این اتفاقی است که برای هر کشوری رخ نمی دهد چراکه بیشتر کشورها تحت تاثیر غرب هستند. غربی ها همواره در پی این بوده اند که نظام ما را ناکارآمد جلوه بدهند از سوی دیگر رژیم صهیونیستی، ایران را به عنوان تهدید برای بشریت معرفی می کند ولی به لطف الهی تمام این نقشه ها شکست خورده است.

این رویداد تنها یک کنفرانس نیست بلکه یک طرح پیچیده و باعث افتخار کشور ما است که رهبران فکری، هنری و تاثیرگذاران اروپا امروز تحت تاثیر ما هستندوی با اشاره به موضوعات پیش آمده درباره محسن مخملباف و جعفر پناهی ۲ سینماگری که به تهیه آثاری وارونه درباره ایران دست زده اند، اظهار کرد: وقتی موضوعاتی مثل پناهی و مخملباف پیش می آید باید متوجه شویم که ما از این امور غافل بوده ایم زیرا باعث شده ایم آنها بتوانند روی این افراد مانور بدهند به همین ترتیب درباره موضوعات مختلف طراحی های پیچیده صورت گرفته است.

به گفته منتظمی، نادر طالب زاده درخواست دیدار با ظریف وزیر امور خارجه برای صحبت درباره امور را داده اما این امر از سوی این وزیر به دلیل مشغله های زیاد صورت نگرفته است.

وی با اشاره به لزوم برگزاری مناظره ای از سوی چهره های مختلف درباره این رویداد عنوان کرد: من از آقای زیباکلام درخواست دارم که با مهمانان ما مناظره کنند. اگر این مناظره ها انجام شود فضای داخلی درباره اتفاقات تشریح می شود.

سپس طالب زاده با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این کنفرانس شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح آغاز به کار می کند، به فلسفه شکل‌گیری این کنفرانس اشاره و عنوان کرد: کنفرانس«افق نو» تنها جایی است که بیدارشدگان در غرب برای حضور و صحبت درباره اتفاقات مختلف دور هم جمع می شوند.

وی با اشاره به حادثه یازده سپتامبر اظهار کرد: هنوز کسی در آمریکا اجازه صحبت کردن درباره یازده سپتامبر را ندارد از همین رو ما در پی این هستیم که خود ما نگوییم آمریکا چه می کند بلکه افرادی از سوی آنها این کار را بکنند. افرادی که در پنتاگون دچار مشکل شدند مقاله های مهمی درباره وضع آمریکا نوشته اند بنابراین ما در پی این هستیم که به جای اینکه با آنها اسکایپ کنیم، آنها را به ایران بیاوریم تا همه به ویژه دانشجویان از تجربیات آنها استفاده کنند چراکه یکی از مخاطبان هدف ما دانشجویان هستند از همین رو پیش بینی شده است که این مهمانان به بیست شهرستان بروند.

وی درباره لزوم حضور هنرمندان در این رویداد گفت: پیش از این الیور استون در جریان برگزاری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به تهران آمد، او کسی است که زیاد مصاحبه نمی کند اما در این جا مصاحبه مفصلی کرد که محتوای آن در غرب پخش نشده از همین رو در پی این هستیم صحبت های او را برای مهمانان پخش کنیم. این همتی بود که جشنواره جهانی فیلم فجر کرد و از موفقیت های ما بود. در بین مهمانان ما هم چند هنرمند و چند موسیقیدان که فعال سیاسی هستند نیز وجود دارند.

طالب زاده ضمن بیان این مطلب که از افراد منطقی دعوت شده است تا درباره این بی منطقی صحبت کنند، توضیح داد: کنفرانس ما آزاد است و هرکسی می تواند حرف خودش را بزند اصلا ممکن است حرف هایی بزنند که به مذاق ما خوش نیاید البته ما تاکنون حتی یک مهمان مسأله ساز هم نداشته ایم. باید بگویم اگر این کنفرانس در واشنگتن برگزار می شد، جلوی آن را می گرفتند اما ما افتخار می کنیم که محفلی برای بیداری جوان ها فراهم کرده ایم تا با این اتفاقات آشنا شوند.

وی در پایان مطرح کرد: ما بعضی از شخصیت های امنیتی کشور را هم دعوت کرده ایم اما نتوانسته ایم اطلاع رسانی دقیقی کنیم. عده ای هم خودشان زنگ می زنند و می گویند دوست دارند که بیایند و در این کنفرانس شرکت کنند.

ششمین کنفرانس بین المللی «افق نو» با عنوان «قدس، پایتخت ‏همیشگی فلسطین» ۲۲ الی ‌‏۲۴ اردیبهشت ( ۱۲ تا ۱۴ مِی) در مشهد مقدس و ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ماه در دانشگاه های کشور برگزار ‏خواهد ‏شد. افتتاحیه کنفرانس همزمان با تمدید لغو تحریم های هسته ای‎ ‎توسط آمریکا (که منجر به ‏حضور یا ‏عدم حضور آمریکا در برجام خواهد شد) و اختتامیه مصادف با هفتادمین سالگرد تاسیس ‏رژیم صهیونیستی و ‏انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف است.

مهر
کنفرانس درباره افراد آمریکا مهمانان اینکه رویداد عنوان برگزار اشاره افرادی ششمین اردیبهشت یازده امنیتی سپتامبر برگزاری مختلف افتخار تاثیر پیچیده چراکه دارند اتفاقات مناظره پنتاگون تهران امروز هستیم منتظمی اظهار مصاحبه جهانی موضوعات صهیونیستی افتتاحیه منطقی مخملباف دانشجویان درخواست پخش پناهی بدهند جشنواره برجام بسیار داریم فعالیت امسال دلایل المللی اجرایی خارجه اعلام دانشگاه رهبران توضیح نوشته اروپا بگویم تاثیرگذاران