برگزیده ها
پیش بینی حضور 1۰۰۰ تا ۱۵۰۰ استاد برجسته کشور / راه اندازی چهار اندیشکده توسط سازمان بسیج اساتید

مازندمجلس: معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج اساتید در پاسخ به هنرنیوز گفت: ایران از نظر علمی در منطقه حرف اول را می زند و اهداف طرح ملی راهیان علم، تقویت خودباوری حول محور شعار ما می توانیم خواهیم بود.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، روز یکشنبه 16 اردیبهشت با حضور جلیل دارا معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید ، نشست خبری با عنوان « برنامه ملی راهیان علم، فناوری و پیشرفت » در سازمان بسیج اساتید کشوربرگزار گردید.

وی با بیان از اردیبهشت ماه این طرح آغاز شده و قرار است اساتید در سطح ملی از ۲۱ مرکز علمی و فناوری ویژه بازدید کنند گفت: در این طرح اساتید با آخرین دستاوردها و پیشرفت‌های علم و فناوری کشور از نزدیک آشنا می‌شوند و در حاشیه این بازدیدها نیز نشست‌های تخصصی علمی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم در این طرح در سطح ملی ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر از اساتید حضور داشته باشند که ۹ وزارتخانه نیز در اجرای این طرح همکاری خواهند داشت.

وی عنوان کرد: در برنامه‌های بعدی ممکن است بازدیدهای اساتید از دیگر کشورها نیز ایجاد شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید با اشاره به راه‌اندازی اندیشکده‌هایی توسط سازمان بسیج اساتید گفت: تعدادی از این اندیشکده‌ها راه‌اندازی شده‌اند و قرار است در ۳۲ استان کشور این مراکز ایجاد شود.

وی اضافه کرد: این اندیشکده‌ها در دو سطح ملی و استانی ایجاد می‌شوند که رویکرد فعالیت آنها موضوع‌محوری و اقلیم‌محوری خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید تأکید کرد: در این اندیشکده‌ها چه اساتیدی که عضو سازمان بسیج اساتید هستند و چه اساتیدی که عضو این سازمان نیستند، می‌توانند حضور داشته باشند.

دارا با بیان اینکه روحیه خودباوری باید در کشور توسعه یابد، گفت: سازمان بسیج اساتید در این حوزه فعالیت می‌کند تا زمینه‌ای را ایجاد کند که اساتید بتوانند از دستاوردهای کشور در حوزه‌های مختلف باخبر شوند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال را با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» معرفی کرده‌اند، در این راستا سازمان بسیج اساتید فعالیت می‌کند تا این شعار سال را محقق سازد، چرا که حمایت از این شعار به معنای حمایت از تقویت روحیه خودباوری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید گفت: تاکنون چهار اندیشکده توسط سازمان بسیج اساتید راه‌اندازی شده است.

دارا افزود: سازمان بسیج اساتید در دوره جدید فعالیت خود به دو موضوع اثربخشی و تحول‌خواهی توجه خواهد کرد و برنامه‌ها نیز بر اساس این دو موضوع تدوین خواهند شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۵۳ هزار استاد عضو سازمان بسیج اساتید هستند که باید برنامه‌ریزی شود تا از ظرفیت این اساتید برای رفع مشکلات کشور استفاده شود.



وی افزود: سازمان بسیج اساتید با ۵۳ هزار استاد عضو در مسیر پیشرفت ایران اسلامی ظرفیت عظیمی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه تاسیس اندیشکده راهبردی ملی و استانی با رویکرد موضوعی و علمی از اهداف این طرح است، عنوان کرد: از کارکردهای این اندیشکده ها پرداختن به معضلات و مشکلات کشور و حل آنها است.

دارا با بیان اینکه تا کنون چندین اندیشکده تاسیس شده و بقیه هم در حال راه اندازی هستند، اظهار داشت: استادان عضو بسیج و غیر عضو بسیج می توانند در این اندیشکده ها فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به اهداف دیگر این طرح ملی، بیان داشت: بازدید و آشنایی استادان با مراکز علمی و پژوهشی از دیگر اهداف این طرح است که از تخصص آنان استفاده شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج اساتید در پاسخ به سوال اول خبرنگار هنرنیوز که پرسید« جایگاه ایران از نظر علمی در منطقه کجاست؟ » گفت: ایران از نظر علمی در منطقه حرف اول را می زند و اهداف این طرح تقویت خودباوری حول محور شعار ما می توانیم خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوال دوم خبرنگار هنرنیوز که پرسید« اساتید در رابطه با حمایت از شعار سال چه فعالیت هایی خواهند داشت؟» یادآور شد: یکی از اهداف دیگر طرح ؛ پیوند استادان دانشگاه با حوزه صنعت به صورت عملیاتی حول محور تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی خواهند بود.
اساتید اجتماعی معاون فرهنگی اندیشکده فعالیت عنوان اهداف حمایت خواهند فناوری ایجاد باشند خودباوری استادان اینکه راه‌اندازی اندیشکده‌ها پیشرفت هنرنیوز اظهار خبرنگار استاد موضوع تقویت افزود مشکلات پرسید منطقه راهیان تاسیس ایرانی استفاده ظرفیت می‌کند اردیبهشت برنامه اشاره بازدید می‌شوند مراکز استانی اندازی روحیه اساتیدی رویکرد کالای