برگزیده ها
ششمین روز نمایشگاه کتاب هم ورق خورد

مازندمجلس: ششمین روز سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم در مصلا میزبان علاقه‌مندان کتاب بود. در این روز چند مسئول و چهره سیاسی نیز از نمایشگاه دیدن کردند.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، ششمین روز از نمایشگاه کتاب تهران در حالی به پایان رسید که اردوهای دانش‌آموزان همچنان ادامه داشت و نمایشگاه کتاب میزبان سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیداحمد خاتمی، امام‌جمعه موقت تهران، شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رییس‌جمهور در حقوق شهروندی، محمد سلطانی‌فر، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدرضا صالحی امیری بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه کتاب درباره خرید کتاب‌های خارجی با نرخ رسمی ارز، مکان برگزاری نمایشگاه، واسپاری امور به صنف و این‌که نمایشگاه کتاب تحت تملک وزارت ارشاد و صنف است، حرف زد. سیدعباس صالحی درباره کتاب‌هایی که مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارند اما به ناشران آن‌ها گفته شده است که این کتاب‌ها را در نمایشگاه نفروشند، اظهار کرد: فضای نمایشگاه کتاب در مالکیت وزارت ارشاد و اصحاب صنف است. قبل از این شاهد سرک‌کشیدن‌ کسانی که خارج از این مجموعه بودند، بودیم اما این موضوع به طور کامل حل شده است و مجموعه‌های بیرونی در امور نمایشگاه دخالت نمی‌کنند و دیگر شاهد سرک‌کشیدن‌ها در محیط نمایشگاه نیستیم.

همچنین یحیی دهقانی، معاون امور اجرایی نمایشگاه کتاب، از وصول ۸۶ پرونده به هیات رسیدگی به تخلفات ناشران در نمایشگاه خبر داد و گفت: در حال رسیدگی به آن‌ها هستیم و رای قطعی درباره آن‌ها صادر نشده، اما برخی غرفه‌ها برای یک روز بسته شده‌اند و برخی تا پایان نمایشگاه کتاب و تعدادی هم علاوه بر بسته شدن از نمایشگاه‌های استانی محروم شده‌اند.

یکی از حاشیه‌های روز ششم نمایشگاه کتاب باز هم صف بستن برای امضا گرفتن بود؛ رستاک حلاج، ترانه‌سرا و خواننده، میهمان یکی از ناشران بود که صف طولانی برای گرفتن امضا از او در حیاط مصلا بسته شده بود.
نمایشگاه ارشاد فرهنگ اسلامی ناشران آن‌ها وزارت درباره صالحی رسیدگی گرفتن شده‌اند پایان معاون سیدعباس تهران ششمین