برگزیده ها
لاریجانی به طور ضمنی از تصویب کلیات طرح ایجاد وزارت گردشگری در هیأت رئیسه خبر داد

مازندمجلس: نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست غیرعلنی مجلس به طور ضمنی اعلام کرد که کلیات طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه در هیأت رئیسه مجلس به تصویب رسیده است.

مازندمجلس:حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این نشست علی لاریجانی به طور ضمنی از تصویب کلیات طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه در هیأت رئیسه مجلس خبر داد. 

وی افزود: رئیس مجلس در جزئیات این امر عنوان کرد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، لازم است تا بیشتر وقت‌مان را به جای طرح تبدیل میراث فرهنگی به وزارتخانه به موضوعاتی از این دست بپردازیم. 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لاریجانی همچنین گفت که برای بررسی جزئیات طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه چند راهکار وجود دارد، چند راهکار مدنظر ماست یکی اینکه این طرح به کمیسیون مشترک برده شود تا با لایحه اصلاح ساختار دولت مورد بررسی قرار گیرد و راهکار دیگر اینکه جزئیات طرح به گونه‌ای اصلاح شود تا با قانون برنامه مغایرت نداشته باشد و در بحث تأمین منابع مالی نیز مشکل اصل 75 قانون اساسی به آن وارد نباشد، از جمله اینکه سطوح مدیریتی سازمان میراث فرهنگی در همین سطحی که در شرایط فعلی است محدود شود. 

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: در نشست غیرعلنی امروز همچنین مشکلات اقتصادی کشور مطرح شد و همه نمایندگان بر ضرورت همکاری قوای سه‌گانه به صورت صمیمانه با یکدیگر برای حل مشکلات در حوزه اقتصادی تأکید کردند تا این همکاری بتواند شرایطی را فراهم کند تا مشکل تورم و افزایش قیمت ارز و دیگر مسائلی که امروز در فضای اقتصادی کشور مطرح است، به سامان برسد. 

وی در پایان گفت: همچنین در این نشست نمایندگان بر این موضوع تأکید کردند که با توجه به تهدیدات آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با راه انداختن بازی از خروج برجام، ضرورت دارد تا گروه‌ها و جریان‌های داخلی، همدلی خود را بیشتر کنند و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای پرهیز داشته باشند و دقت داشته باشند که در این شرایط لازم است همدلی بیشتری وجود داشته باشد. 

اقتصادی فرهنگی میراث جزئیات امروز وزارتخانه همچنین اینکه راهکار تبدیل شرایط لاریجانی مشکلات قانون اصلاح نمایندگان همکاری باشند همدلی تأکید ضرورت تصویب نماینده شورای اسلامی دلیگانی رئیسه بررسی کلیات بیشتر غیرعلنی