برگزیده ها
لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم به صورت غیرقانونی در دستور کار مجلس قرار گرفته است

مازندمجلس: نماینده خمینی‌شهر در مجلس با بیان اینکه لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم از نظر حقوقی باید توسط رئیس قوه قضاییه به مجلس تقدیم می‌‌شد، گفت: این لایحه به صورت غیرقانوی در دستور کار پارلمان قرار گرفته است.

مازندمجلس:، محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان در سخنانی به عنوان موافق نظر کمیسیون حقوقی و قضایی درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم که آن را رد کرده بود،‌ اظهار داشت: این قانون ازنظر حقوقی باید به صورت لایحه قضایی و از طریق قوه قضاییه و رئیس این قوه تقدیم مجلس می‌شد اما این اقدام انجام نشده و لایحه مذکور خلاف قانون در دستور کار مجلس گذاشته شده است.

وی افزود: در این لایحه رئیس قوه قضاییه حتی حق اظهارنظر هم نخواهد داشت، ما کسی را متهم به خیانت نکرده و نمی‌کنیم اما سوال این است چرا تبصره 2 قانون قبلی مبارزه با تامین مالی تروریسم مصوب سال 94 در لایحه مذکور حذف شده که در آن آمده بود سازمان‌های آزادی بخش که علیه اشغالگران فعالیت می‌کنند، تروریست محسوب نمی‌شوند.

ابطحی ادامه داد: به خوشایند کدام رژیم استکباری این تبصره را حذف کردید؟ آقایان شما مسئولید و باید بدانید با رای امروزتان تصمیمی بزرگ قرار است بگیرد.

ابطحی در پایان خاطرنشان کرد: رژیم فاسد صهیونیستی را با این همه جنایات علیه بشریت تروریست نمی‌دانند ولی حزب‌الله لبنان و آزادی خواهان یمن را تروریست می‌دانند.

لایحه قانون ابطحی تروریست تروریسم تامین مبارزه ارز تبصره آزادی مذکور دستور اصلاح حقوقی قضایی قضاییه