برگزیده ها
خلائی در مجازات پولشویان متناسب با جرم آنها در قانون وجود دارد

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در قانون مجازات کیفری اصل تناسب مجازات با جرم آمده است لذا ما در مبارزه با پولشویی این قانون را اصلاح کرده ایم و این اصلاح باید انجام می شده است.

مازندمجلس:، حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه (18 اردیبهشت ماه 97) پارلمان، در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون صدها مورد پولشویی در کشور رخ داده است.

وی افزود: آیا از آن زمان تاکنون پولشویان محکوم شده‌اند و آیا تاکنون یک مورد وجود داشته که در دادگاه‌های ما محکوم شده باشند؛ لذا خلاء مجازات پولشویان متناسب با جرم در قانون وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد:هر گسی که برای پولشویی به دادگاه رفته تبرئه شده است همانند رئیس قاچاقچیان زاهدان که دستگیر شد و 500 هتل و آپارتمان و 60 میلیارد تومان در حساب خود دارد، اما آیا به حکم پولشویی محاکمه شده است؟

وی ادامه داد: کارگری افغانی دستگیر شده و 110 میلیارد تومان پول داشته و قاضی در این باره می گوید که اصل بر صحت معاملات است و این فرد تبرئه می شود چگونه یک کارگر 110 میلیارد تومان پول در حساب خود دارد؟

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی همچنین ابراز تاسف کرد که تناسب مجازات با جرم یک اصل قانونی است.

نوروزی ادامه داد: در قانون مجازات کیفری اصل تناسب مجازات با جرم آمده است لذا ما در مبارزه با پولشویی این قانون را اصلاح کرده ایم و این اصلاح باید انجام می شده است.

پولشویی قانون مجازات اصلاح اسلامی نوروزی میلیارد شورای تاکنون تومان نوروز پولشویان دستگیر ارز ادامه تناسب تبرئه مبارزه سخنگوی متناسب کمیسیون حقوقی محکوم قضایی همچنین