برگزیده ها
پژمان‌فر به طور مشروط از توضیحات وزیر ارشاد قانع شد

مازندمجلس: نماینده مشهد و کلات در مجلس از توضیحات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالش که درباره یارانه مطبوعات و آئین‌نامه مصوب هیدت وزیران درباره مطبوعات بود به طور مشروط قانع شد و از طرح سئوالش انصراف داد.

مازندمجلس:، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان سئوال ملی نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد و کلات از سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پژمان‌فر در این سوال از وزیر ارشاد پرسید: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با چه مجوزی برخلاف مصوبه هیأت وزیران، اقدام به تفکیک روزنامه‌ها و مطبوعات در قالب دو دسته دولتی-عمومی و خصوصی کرده است؟

پس از ارائه توضیحات صالحی در پاسخ به پرسش مربوطه، پژمان‌فر اعلام کرد اگر آقای وزیر تعهد دهند که دستورالعمل متوقف شود و طبق آئین‌نامه مصوب هیأت وزیران عمل کنند، از سئوالم صرف‌نظر می‌کنم که صالحی در پاسخ به پژمان‌فر گفت ما نمی‌توانیم اجرای دستورالعمل را متوقف کنیم.

سپس پژمان‌فر پرسید: آیا خواسته بنده غیرقانونی است؟ بنده می‌خواهم بر این نامه مصوب هیأت وزیران اجرایی شود، اگر آقای وزیر تعهد بدهند که پیگیری می‌کنند، از سئوالم صرف‌نظر می‌کنم یا اینکه همین دستورالعمل را در آئین‌نامه هیأت وزیران به تصویب برسانند.

در نهایت مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس گفت: ما این موضوع را در هیأت نظارت بررسی می‌کنیم.

پس از این جمله پزشکیان، پژمان‌فر از سوالش صرف‌نظر کرد و رأی‌گیری در صحن علنی انجام نشد.

پژمان‌فر ارشاد وزیران صرف‌نظر صالحی دستورالعمل اسلامی پزشکیان می‌کنم آئین‌نامه سئوالم متوقف بررسی مطبوعات توضیحات فرهنگ سوالش پرسید