برگزیده ها
تذکر نمایندگان به وزیر راه درباره لزوم نظارت بر عملکرد سازمان نظام مهندسی و امضاء‌فروشی‌ در این سازمان

مازندمجلس: نمایندگان خمین و همدان در تذکری به وزیر راه و شهرسازی عنوان کردند که چرا بر سازمان نظام مهندسی که عده‌ای در آن به فساد و امضا فروشی مشغول هستند نظارت و کنترل لازم صورت نمی‌گیرد.

مازندمجلس:، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 18 اردیبهشت 97) از سوی اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر به رئیس جمهور ضرورت فوری در رفع اختلاف بین وزرای راه و شهرسازی و کشور که باعث توقف فعالیت ساختمان‌سازی در کشور شده را متذکر شد و متذکر شد و عنوان کرد که این موضوع باعث شده درامد دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و تامین اجتماعی کاهش یابد و مردم با این کار معطل ماندند و در تذکری به وزیر صنعت عنوان کرد که چرا بر قیمت‌گذاری و کنترل بازار و افزایش روزافزون قیمت کالاها و خدمات کالاهای مورد نیاز مردم نظارت لازم صورت نمی‌گیرد.

عبدالله رزیان نماینده مردم قائمشهر به اتفاق 14نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیر اقتصاد عنوان کردند با توجه به وضعیت اسفبار شرکت بیمه ایران و بدهی های زیاد این شرکت دستور خاص برای رفع مشکل این شرکت بیمه صادر فرمایید.

منصور مرادی نماینده مردم مریوان در تذکری به رئیس‌جمهور به وزرای صنعت و کشور عنوان کرد که دلیل عدم ساماندهی مرزهای کوله‌بری  استان کردستان چیست؟

محمد ابراهیم رضایی و امیر خجسته نمایندگان خمین و همدان در تذکری به وزیر راه و شهرسازی عنوان کردند که چرا بر سازمان نظام مهندسی که عده‌ای در آن به فساد و امضا فروشی مشغول هستند نظارت و کنترل لازم صورت نمی‌گیرد.

نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان ارومیه، تهران و قم در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تمهیدات لازم برای ایام ماه مبارک رمضان به منظور توسعه روزه‌داری شدند.

نادر قاضی‌پور،‌علیرضا محجوب‌،‌سیده فاطمه ذوالقدر، سهیلا جلودارزاده، محمد حسین فرهنگی و اکبر رنجبرزاده نمایندگان ارومیه،‌تهران، تبریز و اسدآباد در تذکری به وزیر کشور خواستار تسریع در صدور مجوز راهپیمایی برای کارگران کل کشور در چارچوب قانون شدند.

شهاب نادری نماینده مردم اورامانات در تذکری با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواستار ریشه‌یابی علت تبدیل شرکت‌های سوده ده به شرکت‌های زیانده در یک مدت زمانی محدود شد.

نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر امور خارجه لزوم احضار سفیر فرانسه در پس ضرب و شتم خبرنگاران ایرانی را متذکر شدند و در تذکری به رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد خواستار جلوگیری از پایمال شدن حقوق سهامداران خرد بورس که حدود 10 میلیون نفر هستند و خواستار جلوگیری از سقوط بیش از حد پول ملی که در یکسال گذشته بیش از 70 درصد کاهش داشته شدند.

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در تذکری به وزیر اقتصاد عنوان کرد که نارضایتی سپرده‌گذاران کاسپین پدیده شاندیز و علویه نیشابور هنوز وجود دارد تیم ارزیابی برای این موضوع مشخص شده و هر ماه به سپرده‌گذاران گزارش داده شود.

عین‌الله شریف‌پور نماینده مردم ماکو به وزیر اقتصاد درمورد عدم پایبندی به ضوابط و تمکین بانک‌های عامل به وام‌های قرض‌الحسنه تذکر داد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار پیگیری موضوع ناکارآمدی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در اجرای مصوبه وزارتخانه درخصوص فرهنگیان و دانش‌آموزان زلزله‌زده اسلام‌آباد غرب و دالاهو و همچنین خواستار عمل به تکلیف این وزارتخانه درخصوص مناطق زلزله زده شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب و دالاهو شد.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد: چرا به قانون بوده سال 97 درباره افزایش 20 درصدی حقوق کارگران با حقوق‌های پایین اقدام نمی‌کنید.

تذکری نماینده خواستار نمایندگان عنوان اقتصاد موضوع ارومیه دالاهو اسلام‌آباد قاضی‌پور رئیس‌جمهور نظارت متذکر نیشابور سپرده‌گذاران شرکت‌های قانون جلوگیری درباره ارز وزرا درخصوص وزارتخانه آموزش پرورش کارگران تهران افزایش نمی‌گیرد کنترل وزرای شهرسازی اجتماعی رنجبرزاده امروز محجوب گزارش علیرضا تذکرات استان مهندسی