برگزیده ها
قیمت دلار پر کشیده است و کسی هم نمی‌خواهد پاسخگو باشد

مازندمجلس: نماینده مردم محلات در مجلس گفت:‌ قیمت دلار پر کشیده است و کسی هم نمی‌خواهد در این رابطه پاسخ دهد و فقط آقایان حرف می‌زنند.

مازندمجلس:حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمانی طی تذکری شفاهی اظهار داشت: در رابطه با خرید تضمینی گندم باید بگویم امسال قیمت از سال گذشته کمتر تعیین شده است.

وی افزود: با این اوصاف کشاورزان علی‌رغم وجود تورم و اینکه هزینه‌های کشت و مزد کارگر بالاتر رفته است، اما قیمت خرید تضمینی گندم را پایین‌تر مشخص کرده‌اند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت دلار پر کشیده است و کسی هم نمی‌خواهد در این رابطه پاسخ دهد و فقط آقایان حرف می‌زنند.

سلیمی افزود: به هر حال در رابطه با ارز تصمیم جدی گرفته‌اند، این تصمیم چرا اجرایی نمی‌شود. برخی تجار می‌خواهند ثبت سفارش کنند یک پیش‌پرداخت می‌خواهند،‌ اما می‌گویند نه مسیری در این زمینه برای ما مشخص شده و نه راهی برای ما وجود دارد.

وی همچنین عنوان کرد: قیمت بالای ارز باعث شده است قیمت دارو به شدت افزایش پیدا کند و همچنین برخی داروها را شرکت‌ها ترخیص نمی‌کنند، لوازم خانگی هم که بالا رفته و برخی مغازه‌ها اصلاً فروش ندارند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: مردم با این وضعیت باید چه کار کنند، واقعاً‌وضعیت به‌گونه‌ای است که مردم به سختی امور را می‌گذرانند و به خاطر اصل نظام تحمل می‌کنند و مشخص هم نیست آقایان دولتی چه تصمیمی می‌خواهند بگیرند.

سلیمی اضافه کرد: ما می‌بینیم که در موضوعات مختلف مانند تلگرام قوه قضائیه یک تصمیم می‌گیرد،‌ قوه مجریه یک تصمیم دیگر می‌گیرد و در مورد پیام‌رسان‌ها هر کدام یک تصمیم می‌گیرند،‌به هر حال اینها اگر تلفن همدیگر را ندارند ما شماره آقایان را به آنها بدهیم تا با یکدیگر تلفنی صحبت کنند و از پشت تریبون با هم صحبت نکنند. چرا در این شرایط سخت دوقطبی سازی کاذب صورت می‌گیرد. شرایطی که به هر حال موضوع مسائل خارجی را داریم و دعواهای ساختگی مطرح است.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: آقایان اگر حتی جایی برای صحبت هم ندارند ما در مجلس یک اتاق به آنها بدهیم تا در این رابطه با یکدیگر مذاکره و صحبت کنند.

سلیمی همچنین عنوان کرد: در رابطه با بحث تأمین مالی تروریسم هم باید بگویم مباحثی که صبح مطرح شد مغایر اصل 22 آیین‌نامه بود؛ چراکه بر اساس آن باید گزارش کمیسیون به رأی گذاشته شود اما ما چیز دیگری را به رأی گذاشتیم. این موضوع مغایر با اصل 177، 139 و 158 است.

رابطه سلیمی تصمیم اسلامی همچنین شورای آقایان نماینده محلات ندارند می‌گیرد می‌خواهند عنوان دیگری موضوع مغایر ارز دلار یکدیگر بدهیم شفاهی نمی‌خواهد افزود بگویم تضمینی کشیده