برگزیده ها
حاجی: مسئولان باید پاسخگوی تجمعات پی در پی سپرده‌گذاران باشند/ پزشکیان: قوه قضائیه با متخلفان برخورد کند

مازندمجلس: نایب رئیس مجلس گفت: از قوه قضائیه درخواست شده با کسانی که تخلف کرده و این مشکلات سپرده گذاری را برای مملکت ایجاد کرده‌اند با قاطعیت برخورد کند.

مازندمجلس:، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خانه ملت طی تذکر شفاهی نسبت به پیگیری امور سپرده‌گذاران هشدار داد و گفت: وظایف قوه قضائیه در رسیدگی به تظلمات و همچنین در تعدیات و شکایاتی که انجام می‌شود مشخص است.

وی افزود: ما ماده 236 را برای رئیس بانک مرکزی در سال گذشته مصوب کردیم اما هنوز قوه قضائیه هیچ رسیدگی نداشته است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این درحالی است که مسئله مربوط به مؤسسات مالی بسیار تاسف بار شده است. روز گذشته هم سپرده‌گذاران در مقابل مجلس تجمع داشتند، متأسفانه کسی مسائل آنها را جمع‌بندی نکرد اما به هر حال اینها مردم کشور خودمان هستند، ما که نمی‌خواهیم با اینها برخوردی صورت گیرد.

حاجی‌دلیگانی اظهار داشت: اینها اعتماد کردند و یک مبلغی را نزد این مؤسسات سپردند، لذا باید تعیین تکلیف شوند.

وی‌ ادامه داد: از طرفی هم انتظارمان از سه قوه این است که نسبت به تعیین تکلیف این موضوع سرعت بیشتری صورت گیرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما گزارشی تهیه کردیم که طی آن تناقضاتی بین گزارشات رئیس بانک مرکزی به قوه مقننه مشاهده می‌شود و قوه قضائیه را به نحوی زیر سؤال برده است، از یک طرف هم گزارشی که به قوه قضائیه داده مجلس را زیر سؤال برده یعنی دو گزارش متناقض، لذا رئیس‌جمهور هم باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نابسامانی در وضعیت قیمت ارز تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور در این رابطه باید تصمیم جدی بگیرد، وضعیت ارز ما حاصل عدم مدیریت بانک مرکزی و مشکلاتی که در این بخش داریم باید رسیدگی شود و آقای رئیس‌جمهور یک تصمیم مشخص در این رابطه بگیرد.

به گزارش فارس، مسعود پزشکیان که ریاست بخش جلسه علنی امروز بر عهده داشت در پاسخ به تذکر حاجی‌دلیگانی عنوان کرد که در باره بحث مؤسسات باید بگوییم ما این موضوع را قطعاً پیگیری می‌کنیم. ما قطعاً‌ باید پاسخگوی عزیزانی باشیم که مالباخته هستند و سپرده خود را در مؤسسات گذاشته‌اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نهایتاً هم از قوه قضائیه در کمیسیون درخواست شده است با کسانی که تخلف کرده و این مشکلات را برای مملکت ایجاد کرده‌اند با قاطعیت برخورد کند و تلاش می‌کنیم مشکل اینها هرچه سریع‌تر حل شود.

قضائیه اسلامی اینها مؤسسات شورای مرکزی رسیدگی تصمیم رئیس‌جمهور ادامه بگیرد سپرده‌گذاران گزارش نماینده شاهین‌شهر گزارشی تصریح وضعیت می‌کنیم رابطه موضوع کردیم امروز برخورد پزشکیان پیگیری گذشته تعیین حاجی‌دلیگانی پاسخگوی تکلیف