برگزیده ها
راه مقابله با آمریکا مدیریت دولت در بازار و کنترل آسیب‌های اجتماعی است

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از عملکرد دولت، تنها راه مقابله با زیاده‌خواهی آمریکا را عرضه دولت در زمینه اداره بازار و آسیب‌های اجتماعی دانست.

مازندمجلس: علی محمد شاعری در نشست امروز (سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه 97) صحن علنی مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: هفته معلم فرصتی است که جایگاه فرهنگیان و فرهیختگان عزیز را بهتر از قبل بشناسیم و در جهت رفع چالش‌ها و مشکلات فرهنگیان عزیز تلاش جدی‌تری را به عمل آوریم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر طرفدار معلمان هستیم امسال باید رتبه‌بندی آنها تعیین تکلیف شود، باید نسبت به تکلیف حدود 35 هزار نفر از معلمان حق‌التدریس توسط دولت و مجلس اقدام شود، باید پاداش بازنشستگان و سایر مطالبات فرهنگیان پرداخت شود و نسبت به تجهیز مدارس و بهبود کیفیت نظام آموزشی کشور اقدام جدی صورت گیرد.

نماینده مردم بهشهر در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه تنظیم بازار، بیان داشت: عملکرد دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی دچار تلاطم است، دولت توانایی تعادل بین عرضه و تقاضای در بخش آب، خودرو، کشاورزی، ارز، سکه و ... را ندارد.

 وی گفت: طبق آماری که شب گذشته گرفته‌ام یک میلیون تن گندم خریداری شده و فقط حدود 50 درصد بهای قیمت خرید تضمینی گندم بدون هیچ‌گونه افزایش نسبت به سال قبل پرداخت شده است این روند یعنی دولت توانایی عرضه و تقاضا در این بخش را ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت قدرت مدیریت بازار ارز و سکه را هم ندارد، ادامه داد: در بخش اشتغال نیز شاهد همین روند هستیم، 5 میلیون نیرو به بازار کار عرضه شده است اما دولت توان مدیریت بازار کار را ندارد درحالی‌که امروز مهم‌ترین وظیفه دولت‌ها مدیریت بازار و ایجاد تعادل بین تقاضا و عرضه است.

شاعری تأکید کرد: اگر قرار است با تصمیمات قلدرمابانه ترامپ رئیس‌جمهور بی‌خرد آمریکا مقابله کنیم نیازمند خانه‌تکانی جدی در حوزه مدیریت اقتصادی دولت هستیم.

وی با بیان اینکه برجام نتیجه بی‌فرجام برای کشور و ملت داشت اظهار کرد: گفته می‌شود آمریکا می‌خواهد از برجام با هدف چانه‌زنی بر سر اهداف مقدس ملت ایران که با تقدیم هزاران شهید به دست آمد خارج شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: اگر مدعی پیمودن راه امام و شهدا هستیم امروز زمان امتحان است، دولت اگر قرار است در مقابله زیاده‌خواهی‌های آمریکا بایستد و مشت محکمی به دهان آمریکا بزند باید توانایی تنظیم بازار و اداره مطلوب کشور را داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه دولت باید به موضوعات حاکمیتی ورود کند، مطرح کرد: دولت در بخش آب، گندم، ارز دلار، خودرو، اشتغال، ریزگردها و آلودگی محیط‌زیست چه نقشی ایفا می‌کند، آیا دولت مطلوب چنین عملکردی دارد؟

وی گفت: اگر می‌خواهیم به جنگ زیاده‌خواهی‌های آمریکا، اسرائیل و اروپا برویم باید مطلوبیت خود در اداره جامعه به اثبات برسانیم از موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه تشکر می‌کنم اما موضع‌گیری‌ها کافی نیست.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه ما باید در اداره کشور عرضه به خرج دهیم، اظهار داشت: آیا با مدیریت فعلی و آسیب‌های اجتماعی موجود توان ایستادگی و مقاومت در مقابله زیادی خواهی آمریکا را خواهیم داشت؟ چرا مقاومت در لبنان با همه تهدیدهایی که وجود دارد پیروز می‌شود؟ چون سیدحسن نصرالله این مرد مجاهد با سازوکار لازم توانسته اعتماد مردم، اعتماد ملی و اعتماد تمامی فرقه‌های مذهبی را جلب کند، او با به نمایش درآوردن یک شیوه مدیریتی کارآمد در لبنان توانسته اعتماد مردم را در شرایطی که لبنان مورد تهدید جدی اسرائیل است جلب کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که اعتماد مردم نسبت به کارایی دولت چه میزان است؟ گفت: ما وظیفه داریم هم به دولت کمک کنیم، هم با کمک دولت به زیاده‌خواهی‌های شیطان بزرگ پاسخ محکم و پشیمان کننده بدهیم.

آمریکا بازار مدیریت اعتماد اینکه هستیم نماینده اسلامی ندارد کشاورزی شورای مقابله تأکید شاعری توانایی زیاده‌خواهی‌های لبنان اجتماعی کمیسیون کشاورزی اداره کمیسیون اظهار امروز فرهنگیان رئیس‌جمهور برجام توانسته وظیفه منابع طبیعی مقاومت اسرائیل سخنگوی مطلوب تنظیم تکلیف اقدام معلمان طبیعی آسیب‌های منابع پرداخت عملکرد میلیون تقاضا خودرو تعادل اقتصادی اشتغال