برگزیده ها
چند نفر تلگرام را پاک‌کرده‌اند؟

مازندمجلس: پس از فیلتر تلگرام فقط یک‌میلیون نفر این نرم‌افزار را پاک‌کرده‌اند.

مازندمجلس: در دیدار نمایندگان مجلس از وزارت ارتباطات مباحث روز فناوری اطلاعات و ارتباطات موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت که برگزیده آن از زبان جعفر زاده نماینده رشت به شرح زیر است:

پس از فیلتر تلگرام از 45 میلیون کاربر یک‌میلیون نفر این نرم‌افزار را پاک‌کرده‌اند، تأکید کرد: در این مدت تولید محتوا در تلگرام 40 درصد کاهش داشته است؛ همچنین از میزان بازدید از این پیام‌رسان 50 درصد کاسته شده است.

در حال حاضر 8 میلیون و 200 هزار کاربر در پیام‌رسان‌های داخلی حضور دارند. به‌طور میانگین پیام‌رسان‌های داخلی 4 میلیون و 500 هزار مشترک دارند و دلیل تفاوت اعداد به دلیل استفاده برخی افراد از چند پیام‌رسان داخلی به‌صورت هم‌زمان است.

 400 میلیون دلار از بابت طرح رجیستری به خزانه واریزشده است. در حال حاضر 131 میلیون گوشی فعال در کشور موجود است که 110 میلیون سیم‌کارت روی آن نصب است.

 50 هزار نفر کاربر حرفه‌ای از مرکز داده‌های دولت استفاده می‌کنند. بر اساس قانون برنامه ششم باید 12.5 درصد از حجم مراجعات مردم به دستگاه‌ها کاسته شود

ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای ارتقاء 7 پیام‌رسان تأییدشده داخلی از وظایف وزارت ارتباطات بوده و این پیام‌رسان‌ها ظرفیت پشتیبانی از 15 میلیون مشترک را دارند.

تلگرام شبکه های اجتماعی پیام رسان مازندمجلس