برگزیده ها
مونسان: در سال ۹۶، ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی به کشور سفر کردند

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:‌ رئیس سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد که در سال ۹۶، ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی به کشور سفر کردند که این میزان نسبت به سال ۹۵ رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

مازندمجلس:حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه معاونین خود در کمیسیون حاضر شد و گزارشی را از عملکرد مجموعه تحت امرش به اعضای کمیسیون ارائه کرد. 

وی افزود: مونسان در گزارش خود عنوان کرد که تا پایان سال 96 سند راهبردی گردشگری توسط سازمان میراث فرهنگی به دولت ارسال شده است و در حوزه بوم‌گردی نیز این سازمان به طور جد در حال آموزش افراد است. 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین عنوان کرد که این سازمان در رابطه با صنایع دستی به دنبال برندسازی است و گفت که این سازمان میراث فرهنگی آمادگی دارد که از 1700 پروژه در دستورکار خود 1250 پروژه را تا پایان کار دولت نهایی کند. 

آزادیخواه در پایان خاطرنشان کرد: رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت که در ایام نوروز 770 مکان در نقاط مختلف کشور برنامه‌های نوروزگاهی داشتند و در سال 96 به طور کل 5 میلیون و 200 هزار گردشگر خارجی از نقاط مختلف کشور بازدید کردند که این میزان نسبت به سال 95 رشد 4 درصدی داشته است و با محاسبه زائران اربعین 9 میلیون نفر در سال گذشته به خارج از کشور سفر کرده‌اند. 

فرهنگی میراث کمیسیون پایان میلیون عنوان مختلف صنایع پروژه نوروز آزادیخواه مونسان گردشگر خارجی امروز گردشگری