برگزیده ها
دولت باید در صورت افزایش قیمت انرژی خدمات جایگزین به اقشار کم درآمد ارائه کند

مازندمجلس: نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت براساس قانون مجوز افزایش قیمت حامل‌های انرژی را تا 10 درصد دارد، گفت: در صورت افزایش قیمت‌ها دولت باید خدماتی را به اقشار کم درآمد ارائه دهد.

مازندمجلس:عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگوبا خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد احتمال افزایش قیمت بنزین و گاز توسط دولت، گفت: براساس قانون بودجه سالانه دولت مجوز افزایش قیمت را دارد و براساس قانون هر سال دولت می‌تواند تا 10 درصد افزایش قیمت داشته باشد.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه امسال هم در مورد افزایش قیمت ‌ها مباحث زیادی مطرح بوده افزود: در ابتدا قرار بود افزایش قیمت حامل‌های انرژی در حدی باشد که یارانه نقدی جوابگوی افزایش قیمت‌ها باشد اما پرداخت یارانه‌ها هیچ تغییری نکرده و هنوز دهک‌های بالای درآمدی و دهک‌های پایین درآمدی به یک اندازه یارانه می‌گیرند و نه یارانه دهک‌های بالا حذف شده و نه یارانه دهک‌های پایین افزایش یافته است.

عضو فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: به هرحال مجلس مجوز افزایش قیمت حامل‌های انرژی را براساس قانون به دولت داده و دولت چاره‌ای جز افزایش قیمت ندارد و در صورت عدم افزایش قیمت ممکن است دولت قادر به تامین هزینه‌های تمام شده گاز یا بنزین نباشد اما در صورت افزایش قیمت‌ها لازم است که در بخش پرداخت حقوق کارکنان دولت توجه ویژه‌ای شود و پرداخت متناسب با نرخ تورم افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه دولت اختیار افزایش قیمت حامل‌های انرژی را دارد گفت: در کنار افزایش قیمت باید یک سری خدمات به بازنشستگان، فرهنگیان و کسانی که حقوق و درآمد آن‌ها کمتر از 2 تا 3 میلیون تومان است بدهد.

این نماینده مجلس بیان داشت: برخی نمایندگان مجلس می‌گویند که افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی به مصلحت کشور نیست و دولت نباید قیمت‌ها را افزایش دهد که باید از آن‌ها پرسید که اگر چنین چیزی به مصلحت کشور نیست پس چرا مجوز آن را به دولت داده‌اید؟

وی با بیان اینکه  افزایش هر قبض به میزان حتی هزار تومان برای برخی از اقشار درآمدی و حقوق بگیران بسیار سنگین است، گفت: بنابراین به نظر می‌رسد در صورت افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی برای برخی‌ها معافیت‌هایی در نظر گرفته شود که لازم است مجلس برای آن قانون تعیین کند.

افزایش انرژی حامل‌های یارانه دهک‌های قانون نماینده قیمت‌ها پرداخت درآمدی براساس مصلحت تومان آن‌ها پایین اینکه خدمات اقشار درآمد اقتصادی بنزین