برگزیده ها
از دست دادن برجام ضرری را متوجه ملت ایران نمی‌کند/همانند آمریکا از اروپا هم خیری به ما نخواهد رسید

مازندمجلس: نماینده کلیمیان ایران در مجلس گفت: تجربه برجام همانند دیگر تجربه‌های تاریخی ما همچون ملی شدن صنعت نفت و... به همگان و از جمله کسانی که آن را داروی تمام دردهای ما می‌دانستند ثابت کرد که راه حل مشکلات ما تکیه بر توان داخلی است.

مازندمجلس:سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: مگر آمریکا زمانی که عضو برجام بود به تعهداتش عمل می‌کرد؟ آمریکا به کدام تعهدش در برجام عمل کرده تا حال با خروج این کشور تغییری در شرایط برجام ایجاد شود و در عمل اتفاق خاصی نیفتاده است و با خروج آمریکا از برجام هیچ تحولی در شرایط ما ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: آمریکا از همان روز اول اجرای برجام به اکثر قریب به اتفاق تعهداتش عمل نکرد و عملاً چندان انتفاعی از برجام برای مردم ایران به دست نیامده است و از دست دادن این قرارداد ضرری را متوجه ملت ایران نخواهد کرد.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصت چند هفته‌ای رئیس‌جمهور کشورمان به اروپایی‌ها در خصوص اجرای برجام، اظهار داشت: در این چند هفته به اندک افرادی که شک دارند اروپایی‌ها همانند آمریکایی‌ها به تعهداتشان عمل می‌کنند،‌ اثبات خواهد شد که این‌گونه نیست و بعد از این چند هفته احتمال 99 درصد از اروپا هم خیری برای ما نخواهد بود و همگان باید به این واقعیت اذعان کنند که ما فقط با تکیه بر توان داخلی می‌توانیم به یک توسعه پایدار دست پیدا کنیم.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: تمامی امکانات لازم برای یک توسعه پایدار در کشور ما وجود دارد، جمعیت 80 میلیونی و تعداد زیاد نیروهای انسانی تحصیل‌کرده و انرژی ارزان شرایط لازم را برای تولید فراهم کرده است و در آمدن از حالت رکود در کشور ما تنها با استفاده از امکانات داخلی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید هیچ تعهد غیرقابل بازگشتی در برجام اجرا شود، افزود: صرف چند هفته باید تمامی آنچه را که قبل از اجرای برجام در حوزه هسته‌ای داشتیم دوباره به دست آوریم.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع سلاح هسته‌ای هیچ ربطی به برجام ندارد و ما اعتقاد داریم که سلاح کشتار جمعی برای هیچ کسی نه قدرت می‌آورد و نه امنیت و این موضوع جز ارزش‌های ماست و سلاح‌های دفاعی ما نیز بر اساس ارزش‌های توحیدی ما ساخته می‌شود و ما هیچ اعتقادی به ساخت سلاح‌های کشتار جمعی که غرب از آن استفاده می‌کند، ‌نداریم. اما در حوزه توسعه علمی و صنعتی هسته‌ای باید به توسعه و پیشرفت بپردازیم.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: برجام درواقع تکرار قصه ملی شدن صنعت نفت بود و تکرار اتفاقات دیگری که در طول تاریخ ایران افتاده و من امیدوارم که دیگر این‌بار یاد بگیریم که تنها راه‌حل توسعه کشور ما تکیه بر توان داخلی است و هیچ کس در خارج از کشور دلش برای ما نمی‌سوزد.

وی افزود: البته تجربه برجام برای درک موضوع تکیه بر توان داخلی تجربه لازمی هم نبود و می‌شد که از این تجربه نیز پرهیز کرد.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در زمانی که برجام به امضای کشورهای عضو آن رسید، بسیار نامه تبریک نوشتند و جشن گرفتند و یک سری واکنش‌های افراطی نسبت به برجام صورت گرفت و یکسری این‌گونه در کشور وانمود کردند که برجام دارویی است که می‌تواند تمامی دردهای ما را درمان کند که خوشبختانه یک بار دیگر به همه ثابت شد که ما فقط با استفاده از امکانات داخلی می‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم.

برجام ایران آمریکا داخلی توسعه شورای اسلامی کلیمیان نماینده مره‌صدق مجلس نخواهد تجربه تمامی استفاده موضوع هسته‌ای امکانات اجرای افزود شرایط کشتار اروپا ارزش‌های سلاح‌های گفت‌وگو متوجه همانند تکرار اشاره تعهداتش این‌گونه اظهار اروپایی‌ها اتفاق می‌توانیم خاطرنشان پایدار ایجاد زمانی