برگزیده ها

مازندمجلس: عضو جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: امروز همه نیروهای ضدایرانی مثل «بولتون»، علیه ایران متحد هستند و ترامپ دهانش را باز می‌کند و حرف‌های نتانیاهو را تکرار می‌کند.

مازندمجلس: الهه کولایی عضو جمعیت زنان مسلمان نواندیش، امروز(پنجشنبه 20 اردیبهشت) در همایش علمی تحزب و توسعه، اظهار داشت:
جامعه ما مثل بسیاری از جوامع دیگر، برخی از زیربناها و نهادها، از جمله حزب و پارلمان را از غرب وارد کرده‌ است.

وی با بیان اینکه ما کارکردهای متفاوتی از حزب را داریم تجربه می‌کنیم اظهار داشت: در جامعه مت، این قبایل و طوایف هستند که گاهی اوقات جای حزب را می‌گیرند و سوء کارکرد پیدا می‌کنند.

کولایی با بیان اینکه چون صرفاً واردکننده برخی نهادها بوده‌ایم، مسائل زیربنایی آن وجود ندارد تصریح کرد: به همین دلیل، شاهد این هستیم که حزب وجود دارد، بدون اینکه کارکردهای آن وجود داشته باشد و به عنوان مثال، پایگاه‌های اقتصادی آنها مشخص نیست.

فعّال سیاسی اصلاح‌طلب، یک ویژگی احزاب در جوامع پیشرفته را تقویت یکپارچگی و تقویت هویت ملّی در یک قلمرو سرزمینی عنوان کرد و تصریح کرد: این یکی از کارکردهای حزب در جامعه‌ای چند قومیتی مثل ایران است.

کولایی با بیان اینکه انقلاب‌های اجتماعی، نتیجه فوران خواسته‌های جامعه است تصریح کرد: این وظیفه احزاب است که خواسته‌ها و آرزوها را تجمیع کند و با ارائه آن‌ها به حاکمیت، به منافع ملّی کمک کنند.

وی سخن امام‌خمینی(ره) مبنی بر اینکه 22 بهمن باید برای همیشه سرمشق ما باشد را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: فروپاشی شوروی جلوی چشم ماست. شوری بعد از فروپاشی چقدر دموکراتیک شده است؟

کولایی با بیان اینکه امروز همه نیروهای ضدایرانی مثل «بولتون»، علیه ایران متحد هستند و ترامپ دهانش را باز می‌کند و حرف‌های نتانیاهو را تکرار می‌کند تصریح کرد: در چنین شرایطی، احزاب باید به تقویت همبستگی و مشارکت مردم کمک کنند. مطالبات را به نهادهای قدرت منتقل کنند و آن‌ها پاسخ دهند.

وی ادامه داد: چیزی که رضایت مردم و انسجام داخلی و ایجاد شرایط مناسب برای رویارویی با توطئه‌ها را فراهم می‌کند این است که احزاب، انتظارات جامعه را انتقال دهند و نیازهای مردم رفع شود.

کولایی با بیان اینکه احزاب می‌توانند در تأمین امنیت ملّی کشور آن هم کشوری مثل ایران که در مقابل نظم ناعادلانه جهان قرار گرفته، نقش ایفا کنند تصریح کرد: اگر مردم بی‌اعتماد شوند و حس ناکارآمدی مسئولین تقویت شود، ایم همان چیزی است که به ناامنی منجر می‌شود و برخی کشورهای منطقه به دنبال آن هستند.

وی، فروپاشی شوروی را لقمه‌ای آماده‌ و مزیتی ژئوپولیتیک دانست که خدا برای ایران فراهم کرد و ادامه داد: متأسفانه نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم.

کولایی مهم‌ترین کارکرد حزب در جوامع در حال توسعه را آموزش دانست و تصریح کرد: اینکه هدف ما خدمت باشد کافی نیست و اگر آگاهی نداشته باشیم نمی‌توانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم. بنابراین آگاهی‌بخشی نکته بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه در عصر جهانی شدن، فیلترینگ پاسخگو نیست و مرزهای ملّی تغییر کرده است تصریح کرد: شاهد این هستیم که استفاده از وی‌ پی ان در جامعه ما افزایش یافته است.

کولایی با بیان اینکه امروز دولت عربستان و اسرائیل، هم‌صدا با نئومحافظه‌کاران آمریکا، فروپاشی از درون را در رابطه با ایران، هدف قرار گرفته‌اند خاطرنشان کرد: این همان سیاستی است که رئیس‌جمهور وقت آمریکا در ارتباط با شوروی در پیش گرفته بود.

وی افزود: در چنین شرایطی، نهادهای داخل کشور بیش از پیش خود را نشان می‌دهد که احزاب یکی از آن‌ها است.

کولایی تصریح کرد: مردم باید آثار مبارزه با رانت و فساد را در عمل ببینند نه صرفاً در شعار.


 

اینکه کولایی تصریح ایران احزاب جامعه فروپاشی تقویت می‌کند اظهار کارکردهای آن‌ها امروز شوروی استفاده جوامع آمریکا توسعه نهادهای شرایطی عربستان ادامه فراهم همایش دانست گرفته رابطه عنوان دهانش نهادها حرف‌های نتانیاهو ترامپ کارکرد هستیم دنبال صرفاً تکرار