برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده مردم کاشان در مجلس تصور چالش جدی بین اروپا و آمریکا بر سر برجام را غیر واقع بینانه توصیف کرد.

مازندمجلس:سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، شکاف و اختلاف ظاهری ایجاد شده بین اروپا و آمریکا بر سر توافق برجام را مسأله‌ای تاکتیکی و نه راهبردی ارزیابی کرد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به موضع گیری های اخیر اروپایی ها در خصوص توان موشکی و قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و همسویی آنها با ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در این خصوص، هدف مشترک آمریکا و اروپا را تضعیف بنیه دفاعی و مهار نفوذ معنوی روز افزون جمهوری اسلامی در منطقه غرب آسیا و جلوگیری از تبدیل شدن ایران اسلامی به الگویی برای ملت های منطقه معرفی کرد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بانک های بزرگ اروپایی بعد از برجام و برداشته شدن ظاهری تحریم ها از ترس مجازات های دولت آمریکا از مراودات مالی با ایران امتناع می کردند؛ برخی اظهار نظر ها و گمانه زنی ها در خصوص اینکه اروپا بر سر برجام در مقابل ایالات متحده ایستاده و بانک ها و شرکت های بزرگ را برای همکاری و سرمایه گذاری در ایران مجاب می کند، غیر واقعی دانست.

ساداتی نژاد با انتقاد از عملکرد غیر سازنده کشورهای اروپایی در قبال عهد شکنی و نقض عهد مکرر آمریکا در برجام، اقدامات این کشورها را که به جای ایجاد فشار بر آمریکا برای عمل به تعهداتش به دنبال راضی کردن این کشور از طریق پیش کشیدن موضوعاتی دیگر نظیر برنامه دفاعی و نفوذ منطقه ای ایران بودند را مزورانه و در راستای تحقق اهداف و برنامه های آمریکا ارزیابی کرد.

وی با یادآوری ماهیت نظام سرمایه داری در غرب، برخی اظهار نظرها در خصوص اینکه اروپایی ها در قبال عهد شکنی آمریکا در برجام ایستادگی کرده و در صورت برگرداندن تحریم ها و اعمال مجازات بر بانک ها و شرکت ها واکنش متقابل نشان داده و وارد درگیری تجاری با آمریکا می شوند را تصوری غیر واقعی دانست.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل با یادآوری نوع و کیفیت رابطه کشورهای اروپایی و آمریکا در زمینه های مختلف و وابستگی و دنباله روی این کشورها از ایالات متحده، کشورهای اروپایی را غیر قابل اطمینان معرفی کرد و ارائه تضمین های لازم از جانب آنها به ایران برای ماندن در برجام را غیر واقعی دانست.

آمریکا برجام اروپایی ایران اسلامی اروپا منطقه متحده یادآوری دانست کشورهای ساداتی‌نژاد واقعی اینکه ایالات نماینده کاشان بیدگل شورای برنامه مجلس سرمایه کشورها اظهار معرفی دفاعی ارزیابی ایجاد ظاهری مجازات تحریم جمهوری