برگزیده ها

مازندمجلس: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی بیانیه‌ای تصریح کرد: مسائل دفاعی، توان موشکی و صنعت هسته‌ای کشور ما هیچ ارتباطی به جنگ طلبان و جنایتکاران مدعی صلح و دوستی ندارد.

مازندمجلس:، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی بد عهدی آمریکا و خروج از برجام، بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام خصمانه اخیر رژیم مستکبر آمریکا در خروج از تعهد بین‌المللی برجام و ادبیات اهانت‌آمیز رئیس جمهورهتاک آمریکا در مقابل ملت غیور و بزرگ ایران نمونه‌ی بارز دیگری از خباثت‌ها و دشمنی‌های دولت بد عهد آمریکا را آشکار نمود.

امروز ملت‌های جهان می‌دانند؛ ایران و ایرانی مفتخر است که انقلاب اسلامی ایران، شکل گرفته بر پایه‌ی یک نهضت دینی و الهی با پیامی جهانی است. پیامی سرشار از عدالتخواهی و ظلم ستیزی که با رسیدن به گوش تمام آزادیخواهان و عدالت طلبان جهان، نور امید و حیات را در دلهایشان روشن کرده است.

تاریخ گواهی می‌دهد، چهل سال است که دشمنی و توطئه‌های استکبار علیه نظام اسلامی ایران ادامه دارد و اقدام اخیر دولتمردان آمریکا و استکبار جهانی همان خشم و کینه‌ی آنها در مبارزه با نظام جمهوری اسلامی است.

برجام گرچه یک توافق کامل و پر منفعت برای ایران نبود، لیکن تکرار بد عهدی آمریکا تجربه‌ی تاریخی ما را مستحکم‌تر نمود، تجربه‌ای که مؤید این واقعیت است که نباید با دشمنان و بد عهدان پشت میز مذاکره نشست و دست دوستی داد.

امروز ملت و دولت ما به خوبی می‌داند، آنچه که در سیاست خارجی از همه مهمتر و حیاتی‌تر است، پاسداری از عزت و ارزش‌های اسلامی و انقلابی است. و ما صریحاً اعلام می‌کنیم، با افتخار مقابل استکبار ایستاده‌ایم و با وحدت و یکپارچگی، به مخالفت با نظام سلطه و ظلم جهانی ادامه می‌دهیم.

موضع‌گیری‌های دشمنان در مورد توان دفاعی و موشکی ایران و تلاش‌های پنهان و آشکار آنها در اعمال فشار‌های سیاسی در مجامع بین‌المللی بر علیه ایران، ما را در مسیر تصمیم‌گیری و مدیریت جهانی هوشیارتر کرده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صراحت اعلام می‌کند مسائل دفاعی، توان موشکی و صنعت هسته‌ای کشور ما هیچ ارتباطی به جنگ طلبان و جنایتکاران مدعی صلح و دوستی ندارد و مسئولین با اقتدار و تکیه بر تخصص نیروی‌های جوان، راه پیشرفت و توانمندی را ادامه خواهند داد.

مسئولان اجرائی کشور نیز باید تلاش کنند، از فشارهای اقتصادی که قشر مستضعف را در تنگنا قرارداده بکاهند و به این نکته ایمان داشته باشند که توجه به ملزومات اقتصاد مقاومتی و تلاش برای ایجاد اقتدار درون زا به منظور تقویت کشور راه علاج مشکلات است، و باید این باور و ایمان را تقویت کنیم که عزت ما در گرو انقلابی بودن و استقامت بر این راه است، که به حول و قوه الهی و توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، آینده روشن و پر امید کشور زودتر محقق گردد. ان شاء الله

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ایران آمریکا اسلامی جهانی جامعه علمیه مدرسین استکبار برجام طلبان ادامه موشکی دوستی دشمنان دفاعی تقویت ایمان اقتدار اعلام انقلابی آشکار ندارد جنایتکاران ارتباطی هسته‌ای سیاسی اقدام امروز مقابل بین‌المللی پیامی