برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده مردم تهران در دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه ۳ کشور اروپایی درباره خروج آمریکا از برجام گفت: اروپایی‌ها هیچگاه منافع مشترکشان با آمریکا را به خاطر ایران به خطر نمی‌اندازند و ما نباید از اروپا توقعی بیش از آنچه که از آمریکا داریم را داشته باشیم.

مازندمجلس:سید مهدی هاشمی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: ما در بحث برجام تجربه تلخی را تکرار کردیم و علیرغم اینکه پیش از این نیز از این قبیل موضوعات تجربه شده بود اما مجدد این تجربه به صورت تلخی تکرار شد و ما فرصت‌های زیادی را از دست دادیم.

وی افزود : آمریکا و ایادی این کشور در اروپا به دنبال این بوده و هستند که اگر نتوانند ما را به عقب برگردانند حداقل ما را متوقف و یا سرعت پیشرفت ما را کند کنند و در طول زمان اجرای برجام توانستند در بسیاری از موارد ما را متوقف و در بعضی موارد نیز سرعت ما را به حداقل برسانند.

نماینده مردم تهران در دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه 3 کشور اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام، اظهارداشت: منافع مشترک کشور اروپایی به مراتب بیشتر از منافع مشترک آنها با ما است و کشورهای اروپایی هیچ زمانی منافع بیشترشان با آمریکا را فدای اصول و مبانی و ارزش‌های انسانی نمی‌کنند. طبیعتاً سگ زرد برادر شغال است و ما از اروپا نمی‌توانیم توقعی بیش از آمریکا داشته باشیم و اروپایی‌ها نیز همانند آمریکا به دنبال این هستند که فرصت‌های ما را از بین ببرند و جلوی انعقاد قراردادهای ما را با دیگر کشورها بگیرند.

هاشمی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی نگاه‌ها در میان مسئولین اجرایی کشور اعم از اروپا و آمریکا به سمت غرب است و به واسطه این نگاه‌ها ما فرصت‌های زیادی را در ارتباط با کشورهای منطقه از دست داده‌ایم و فرصت‌هایی که ما می‌توانستیم در کشورهایی همچون چین و غیره داشته باشیم مورد استفاده واقع نشد.

وی افزود: چهارچوبی که توسط مقام معظم رهبری در بحث اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی مشخص شده می‌تواند راه نجات ما باشد و ما اگر به نیروهای جوان و توانمند داخلی خودمان متکی باشیم طبیعتاً می‌توانیم بسیاری از ظرفیت‌های بالقوه را نیز بالفعل کنیم.

نماینده مردم تهران در دوره نهم مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدوارم این تجربه تلخی که در بحث برجام به قیمت گزافی به دست آوردیم به راحتی نادیده گرفته نشود و بتوانیم در فرصت کوتاهی بخش قابل توجهی از آن را جبران کنیم.

آمریکا برجام تجربه اروپا اروپایی منافع هاشمی باشیم فرصت‌های اسلامی مجلس نماینده شورای مشترک تهران کشورهای نگاه‌ها طبیعتاً موارد داخلی زیادی اشاره توقعی بیانیه گفت‌وگو تکرار افزود متوقف حداقل دنبال بسیاری