برگزیده ها

مازندمجلس: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپا پس از خروج آمریکا از برجام در برابر یک آزمون مهم تاریخی قرار دارد.

مازندمجلس: به نقل از خانه ملت، علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، روز گذشته ( 20 اردیبهشت) با وزیر کشور پرتغال دیدار و گفت وگو کرد.

ادواردو کابریتا وزیر کشور پرتغال در دیدار با  علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه مراتب مخالفت دولت پرتغال را با اقدام ترامپ در خروج از برجام اعلام نمود و گفت: امروز نخست وزیر پرتغال در پاسخ به یکی از نمایندگان پارلمان پرتغال اعلام کرد که ما موضع آمریکا در رابطه با برجام را اشتباه می‌دانیم و آن را رسماً به آمریکایی‌ها اعلام کردیم.

وی در ادامه افزود: حفظ این توافق برای امنیت منطقه یک ضرورت است.

*بروجردی: اروپا نتواند در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا مقاومت کند توجیهی برای ادامه برجام وجود ندارد

بروجردی در این ملاقات ضمن تشریح سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه به ویژه مواضع ایران پس از خروج آمریکا از برجام گفت: امروز اروپا برابر یک آزمون مهم تاریخی قرار دارد و اگر نتواند در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا در تحریم ایران مقاومت نماید هیچ توجیهی برای ادامه راه برجام برای ایران وجود نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: ما به هیچ وجه با آمریکا در زمینه برجام مذاکره نخواهیم کرد و هرگونه مذاکره‌ای با اروپا نیز با هدف گرفتن تضمین لازم برای حفظ منافع جمهوری اسلامی در توافق هسته‌ای خواهد بود.

در این ملاقات جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، علوی نماینده لار و میر فخار سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال نیز حضور داشتند.

پرتغال برجام آمریکا ایران اسلامی بروجردی اروپا امنیت برابر خارجی جمهوری مجلس ادامه اعلام سیاست امروز کمیسیون دیدار توجیهی مقاومت ملاقات مذاکره زمینه نماینده زیاده‌خواهی‌های منطقه شورای تاریخی الدین آزمون نخواهد توافق افزود نتواند