برگزیده ها

مازندمجلس: عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه با خروج امریکا از برجام، بی‌اعتباری و روسیاهی این کشور بیشتر برای جهانیان اثبات شد، گفت: هم افکار عمومی دنیا و هم شرکای آمریکا با یک تردید بزرگ مواجه شدند که آمریکا به هیچ وجه نه در حوزه سیاسی و نه حوزه حقوقی قابل اعتماد نیست.

مازندمجلس:علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نقض عهد آمریکا در موضوع برجام اظهار داشت: اتفاقی که افتاده است اکنون دو وضعیت را ایجاد می‌کند.

وی افزود: در وهله اول زمانی که آمریکا از 1+5 قاعدتاً خارج می‌شود، ‌ائتلافشان به عنوان طرف توافقنامه به لحاظ حقوقی مخدوش است و باید اروپایی‌ها، چین و روسیه نسبت به این وضعیت تعیین تکلیف کنند.

رحیمی همچنین عنوان کرد: از طرفی هم هر تصمیمی که جمهوری اسلامی بخواهد بگیرد قاعدتاً در شورای عالی نظارت بر برجام تصمیم‌گیری شود.

عضو فراکسیون امید مجلس همچنین یادآور شد: ایده‌های مختلفی اکنون در حال مطرح‌شدن است که قبلاً هم مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است، اما تصمیم نهایی بر اساس قانون اقدام متقابل و متناسب به عهده شورای عالی نظارت بر برجام است.

رحیمی ادامه داد: طی این توافقنامه چه بخواهند غنی‌سازی را مشخص و چه وضعیت پولی و بانکی و فروش نفت ما را مشخص کنند، در حوزه‌های مختلفی که مرتبط با مسائل هسته‌ای و موضوع برجام است قاعدتاً در شورای عالی نظارت بر برجام تعیین تکلیف می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت نقض عهد آمریکا و خروج آن از برجام خاطرنشان کرد: بی‌اعتباری و روسیاهی آمریکا در پی خروج ترامپ از برجام بیشتر برای جهانیان اثبات شد، به ویژه در حوزه‌های سیاسی و حقوقی، هم افکار عمومی دنیا و هم شرکای خود آمریکا با یک تردید بزرگ مواجه شدند که آمریکا به هیچ وجه نه در حوزه سیاسی و نه حوزه حقوقی قابل اعتماد نیست که پیمان‌های چند جانبه را به راحتی رها و نقض می‌کند و از آن خارج می‌شود، از جمله پیمان پاریس و برجام که توافقنامه‌ای چندجانبه بود.

برجام آمریکا شورای رحیمی مجلس وضعیت قاعدتاً حقوقی نظارت اسلامی تعیین تکلیف روسیاهی توافقنامه عنوان همچنین بی‌اعتباری گفت‌وگو سیاسی حوزه‌های مختلفی بیشتر می‌کند تهران فراکسیون نماینده مواجه تردید عمومی افکار جهانیان اکنون اثبات موضوع شرکای