برگزیده ها

مازندمجلس: عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اگر طرف‌های دیگر در اثر فشارهای آمریکا عملاً‌ نتوانند به تعهدات خود عمل کنند ما باید هزینه منفعت کنیم چرا که در این صورت بقای ما در برجام منفعتی ندارد.

مازندمجلس:محمود صادقی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ، به خروج ترامپ از برجام اشاره کرد و اظهار داشت: به هر حال برجام یک توافق چندجانبه بین‌المللی به لحاظ حقوقی است.

وی افزود:‌خروج یکی از این 7 طرف،‌ از این توافق چندجانبه به معنای انقضای قرارداد و زوال آن توافق نیست.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اروپایی‌ها هم که شامل 3 دولت و کشور اصلی اروپا هستند، بیانیه دادند و التزام خود نسبت به انجام تعهداتشان را اعلام کردند.

صادقی عنوان کرد: بنابر این اگر اروپایی‌ها بتوانند به تعهدات خود عمل کنند که برجام قابل ادامه است، چرا که ما تا کنون از حضور آمریکا تأثیری در این دو سال ندیدیم، اما اگر طرف‌های دیگر در اثر فشارهای آمریکا عملاً‌ نتوانند به تعهدات خود ادامه دهند ما باید تصمیم جدیدی بگیریم؛ فایده آن هم این است که ما هزینه منفعت کرده‌ایم و به نظر می‌رسد در آن صورت بقای ما در برجام منفعتی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش  عنوان کرد: بنده بر این اعتقادم که یک قرارداد حقوق و تکالیف طرفینی ایجاد می‌کند؛ اگر طرف مقابل نخواهد به تعهدات خود عمل کند، عملاً‌ برای طرف دیگر هم ماندن نفعی ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همان یک عضو از 1+5 که آمریکا بود به هر حال سیطره‌ای برای خود دارد حال اگر آمریکا سیطره خود را به گونه‌ای اعمال کند که اروپایی‌ها نتوانند به تعهدات خود عمل کنند طبیعی است که ماندن ما در برجام فایده‌ای ندارد.

صادقی بر همین اساس اضافه کرد: اگر با وجود رفتن آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها به ویژه سیستم در بانکی و حوزه‌های مبادلاتی بتوانند به تعهدات خود عمل کنند، به نظر من می‌توان پذیرفت که ما هم ادامه دهیم وولی در غیر ماندن ما منفعتی ندارد.

برجام آمریکا تعهدات ندارد اروپایی‌ها ادامه صادقی توافق مجلس اسلامی ماندن شورای منفعتی عملاً‌ نتوانند فشارهای گفت‌وگو بتوانند چندجانبه قرارداد عنوان فراکسیون