برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه مذاکره دولت با اروپا در خصوص باقی ماندن آنان در برجام مغایر قوانین مصوب شورایعالی امنیت ملی و مجلس است، گفت: طبق قانون باید به شرایط پیش از برجام برگردیم.

مازندمجلس:احمد علیرضا‌بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدعهدی و نقض عهد برجامی آمریکا، اظهار داشت: مبنای عملکرد دولت و سایر مسئولان در قبال خروج آمریکا از برجام باید بر اساس قوانین و سیاست گذاری‌هایی باشد که پیش از این وضع شده‌اند.

وی افزود: هم در توافق برجام و هم در مصوبه مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی شده بود که اگر 1+5 در برجام نقض عهد کند، چگونه عمل کنیم و شرایطی در این زمینه تعیین شده‌ است.

نماینده تبریز در مجلس تصریح کرد: شورایعالی امنیت ملی نیز مصوبه صریحی در این زمینه دارد که پیش‌بینی کرده اگر 1+5 در اجرای برجام نقض عهد کند، چه اقداماتی باید انجام دهیم.

وی تأکید کرد: مذاکره مسئولان دولتی یا رئیس‌جمهور با اروپا در خصوص باقی ماندن آنان در برجام خلاف مصوبات شورایعالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی است؛ قانون مجلس و مصوبه شورایعالی امنیت ملی تکلیف را در این زمینه مشخص کرده است که در صورت خروج طرفین از برجام باید به شرایط پیش از برجام برگردیم و قانون نیز تنها مقوله‌ای است که همه ما روی اجرای آن اشتراک نظر داریم.

علیرضا‌بیگی در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است هر کسی بر اساس تفکر خودش نظری بدهد، اما آنچه باید ملاک باشد، قانون مجلس و مصوبه شورایعالی امنیت ملی باید باشد، این قوانین باید اجرایی شوند و هر گونه اقدام خارج از این چارچوب خلاف قانون است.

برجام قانون مجلس شورایعالی امنیت مصوبه اسلامی زمینه علیرضا‌بیگی شورای اروپا ماندن مذاکره اجرای گفت‌وگو پیش‌بینی شرایط برگردیم نماینده مسئولان آمریکا قوانین تبریز