برگزیده ها

مازندمجلس: عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه ترامپ باید پاسخگوی سؤالات عرصه بین‌الملل باشد، گفت: به هر حال ترامپ در رأس دولتی قرارگرفته است که خود را متعهدترین دولت ها در جهان به انجام قراردادهای بین المللی معرفی کرده است.

مازندمجلس:پروانه مافی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزای فارس، به بدعهدی آمریکا و نقض عهد آن در مسئله برجام شاره کرد و اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام برای دولت آمریکا بسیار پرهزینه خواهد بود. 

وی با تاکید بر اینکه ترامپ باید پاسخگوی سؤالات عرصه بین‌الملل باشد، افزود: به هر حال ترامپ در رأس دولتی قرارگرفته است که خود را متعهدترین دولت ها در جهان به انجام قراردادهای بین المللی معرفی کرده است. 

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: خروج از برجام بسیار پرهزینه است و در عرصه بین المللی این مفهوم را به اذهان مخابره خواهد کرد که اینها دروغ می‌گویند؛‌ یعنی ما با انجام برجام به خوبی توانستیم ادعاهای دولت آمریکا را در حوزه اجرای مقررات بین‌المللی راستی آزمایی کنیم. 

مافی بر همین اساس اضافه کرد:‌همه دنیا هم به این دستاورد بزرگ رسیدند که آنها فقط حرف می‌زنند و آنجا که پای عمل هست، به راحتی تعهدات را زیر پا می‌گذارند و خارج می‌شوند و این برای ما دستاورد بزرگی بود. 

وی همچنین یادآور شد: در عین حال ما در طول برگزاری سال‌هایی که برجام اجرا می شد،‌ توانستیم بسیاری از پول‌هایی که در آمریکا داشتیم را بازگردانیم و در مناسبات تجاری‌مان تجدیدنظر کنیم و مناسبات نسبتا خوبی را پیدا کردیم به ویژه در تجارت دریایی و حوزه‌هایی که در موضوع تحریم دچار مشکل شده بودند، خیلی خوب توانستیم اینها را مدیریت کنیم. 

وی بر همین اساس اضافه کرد:‌ در عین حال، دستاوردهای نسبتا مناسبی داشتیم اکنون هم تا زمانی که اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند، ما از برجام خارج نمی‌شویم و این یک تصمیم سخت برای اروپا خواهد بود. 

مافی با یادآوری اینکه البته اکنون زمان راستی‌آزمایی اروپایی‌ها هم خواهد بود که خودشان را به عنوان کشورهایی که دموکراتیک هستند و به حقوق بشر و انجم قراردادهای بین‌المللی و معاهدات بین‌المللی خود را عامل می‌دانند و معرفی می‌کنند، این تصمیم نشان می‌دهد که چقدر در این موضوع مهم صادق هستند، گفت: به هر صورت دستاوردهای برجام چه زمانی که موفق شد و این معاهده را به انجام برساند و چه اکنون که ترامپ از آن خارج شده است، برای دولت ما موفقیت‌آمیز بوده است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که تصمیم‌گیران ما در عرصه دیپلماسی با تأمل،‌ صبر،‌ دقت و با برنامه‌ای که دارند به ادامه فعالیت‌ها توجه داشته باشند و تصمیمات عجولانه و احساسی نگیرند. 

 

برجام آمریکا ترامپ توانستیم اکنون بین‌المللی مجلس تصمیم پرهزینه بسیار اروپایی‌ها تعهدات دستاورد اضافه داشتیم زمانی دستاوردهای موضوع نسبتا مناسبات المللی فراکسیون شورای تهران نماینده دارند اسلامی اینکه ادامه معرفی گفت‌وگو قراردادهای اینها