برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزخانه‌ و غذاهای سنتی تهران گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی مردم پیش‌کسوتان صنف آش و حلیم تصمیم گرفتند، امسال قیمت آش و حلیم ماه مبارک رمضان را علیرغم افزایش قیمت مواد اولیه افزایش ندهند.

مازندمجلس:حسین محمدی ، در مورد قیمت حلیم و آش در ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به گرفتاری‌ها و مشکلات اقتصادی مردم، به همت پیش‌کسوتان و بزرگان صنف، تصمیم گرفته شد، امسال قیمت آش و حلیم برای ماه مبارک رمضان افزایش نیابد و قیمت‌ها مانند سال گذشته تعیین شد. 

رئیس اتحادیه  با بیان اینکه هر سال قیمت آش و حلیم بین 10 تا 15 درصد افزایش می‌یافت، افزود: امسال علیرغم افزایش قیمت مواد اولیه از جمله روغن، شکر، گندم و گوشت اتحادیه با کمک اعضای صنف تصمیم گرفت تا قیمت‌ها را افزایش ندهد.

وی با تاکید بر اینکه مردم آش و حلیم را فقط از واحدهای مجاز خریداری کنند، گفت: مکانیکی‌ها، دست‌فروش‌ها، ساندویچی‌ها و ... سایر توزیع‌کنندگان غیرمجاز آش و حلیم در ماه رمضان از مکان‌های کاملا غیربهداشتی تهیه می‌کنند و اغلب این آش‌ و حلیم‌ها در مکان‌های نامناسب و غیربهداشتی مثل گاوداری‌ها و یا واحدهای صنعتی پخته می‌شود. 

محمدی گفت: فروشندگان و توزیع‌کنندگان مجاز آش و حلیم توسط یک بنر متحد الشکل که از اتحادیه دریافت می‌شود، از سایر فروشندگان مجزا می‌شوند و فقط این واحدها حق فروش آش و حلیم دارند. 

وی افزود: بر روی بنر نوشته شده عاملان فروش با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و اتحادیه و کد عامل هم بر روی آن قید شده و مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف، می‌توانند مراتب را به اتحادیه اطلاع دهند.

محمدی اظهار داشت: واحدهای عرضه آش و حلیم در ماه رمضان توسط بازرسان بازرسی می‌شوند و واحدهای متخلف و غیرمجاز پلمپ می‌شوند.

رئیس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزخانه‌ و غذاهای سنتی تهران در ادامه به قیمت آش و اشاره کرد و گفت: قیمت هر کیلوگرم آش شله قلمکار با گوشت و مخلفات 15 هزار تومان، قیمت هر کیلوگرم آش شله قلمکار با گوشت و بدون مخلفات (ساده) 14 هزار تومان، قیمت هر کیلوگرم آش رشته با مخلفات کامل  14 هزار تومان، قیمت هر کیلوگرم حلیم معجون با مخلفات کامل 15 هزار تومان، قیمت هر کیلوگرم حلیم معجون بدون مخلفات (ساده) 14 هزار تومان و انواع هر پرس حلیم و آش 8 هزار تومان تعیین شده است.

ب

تومان کیلوگرم افزایش رمضان مخلفات اتحادیه واحدهای  قیمت مبارک محمدی می‌شوند غیربهداشتی معجون قلمکار فروشندگان مکان‌های افزود امسال تصمیم غذاهای قیمت‌ها تعیین توزیع‌کنندگان کبابی اینکه غیرمجاز