برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران با بیان اینکه از برجام امروز تنها پوسته‌ای باقی مانده گفت: اروپا در برجام همان هدفی را دنبال می‌کند که آمریکا به دنبال آن بود و هیچ‌گاه نمی‌خواهد که ایران در منطقه صاحب قدرت و نفوذ باشد.

مازندمجلس:ژرژیک آبراهامیان، نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس ، با اشاره به خروج آمریکا از برجام و موضع اروپایی‌ها در این باره گفت: اعتماد در حوزه مسائل سیاسی بحث منتفی‌شده‌ای است، در هیچ گفتمان سیاسی عنصر اعتماد هیچ نقشی ندارد و اگر هم نقشی دارد یک نقش بعید و دور است. در مذاکرات سیاسی در مرحله اول تهدید و تفسیر منابع است که اولویت دارد. 

وی افزود: کلیتی که ما امروز از برجام می‌بینیم توافقی است که از آن تنها پوسته‌ای به جا مانده و این پوسته آن چیزی نیست که جمهوری اسلامی ایران بابت آن وارد تعامل شد. 

نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس اظهار داشت: با خروج آمریکا از برجام، در ظاهر شکافی بین اروپا و امریکا ایجاد شده است و من بعید می‌دانم که در این موقعیت، اروپا بتواند درنهایت در کنار ایران بماند، کما اینکه سران این کشورها در اظهارنظرهایی که داشتند، از یک نقطه اجماع داشتند و آن این بود که با این برجام ایران از فعالیت هسته‌ای فعلا باز داشته شده و در آینده نیز به صورت محدودی کار را تحت کنترل ادامه خواهد داد، اما در سایر موارد، همچون منافع استراتژیک ما در منطقه، داشتن حق دفاع از خود و ایجاد سامانه‌های بسیار قوی نظامی برای دفاع از تمامیت ارضی و همچنین منافع استراتژیک ما همه هم‌نظر بودند که این منافع و این نوع حقوق را نیز باید محدود کنیم. 

آبراهامیان اضافه کرد: بنابراین توازنی که در ظاهر در برجام ایجاد شد، با خروج آمریکا از آن بسیاری از بخش‌هایش روشن شد که این توازن دیگر ایجاد نخواهد شد. 

وی در پایان افزود: اروپا در برجام قطعا همان هدف آمریکا را دنبال می‌کند، اما با زمانبندی روش مختلف، اروپا هم موافق نیست که ما به تکنولوژی پیشرفته هسته‌ای دست پیدا کنیم و نمی‌خواهد که جمهوری اسلامی ایران قدرت و نفوذ بیش از این در منطقه داشته باشد. 

ایران برجام آمریکا اروپا ایجاد منافع آبراهامیان سیاسی پوسته هسته‌ای استراتژیک منطقه مجلس گفت‌وگو داشتند نماینده مسیحیان اعتماد افزود جمهوری اسلامی ارمنی